پرسپولیس به استقلال نزدیک شد و فولاد بازی باخته را برد +جدول لیگ

پرسپولیس با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان اختلاف خود با استقلال صدرنشین را به عدد یک رساند و شانه به شانه استقلال قرار گرفت.

به گزارش راه شلمچه، هفته بیست و دوم لیگ برتر از ساعت ۱۹ امروز(یکشنبه  ۱۹ فروردین 1403) از ساعت ۱۹ پیکان میزبان استقلال خوزستان بود و در بازی همزمان گل گهر سیرجان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. فولاد هم از ساعت ۱۹:۱۵ پذیرای هوادار بود.


 گل گهر سیرجان  0  پرسپولیس  1

سرخپوشان پایتخت در نیمه اول به طور کامل روی توپ و میدان تسلط داشتند. آنها با پاس‌های متوالی و رو به جلوی خود توانستند دفاع گل گهر را عقب کشیده و مانع از بازی‌سازی آنها شود. تسلط کامل پرسپولیس روی توپ و میدان سبب شد تا این تیم در دقیقه ۲۸ روی شوت زیبای اوستون ارونوف به گل اول برسد و اخباری جز تماشای عبور توپ از بالای سرش کار دیگری نکند.

 

بازی تماشاگرپسند و زیبای پرسپولیس ادامه داشت تا این تیم در دقیقه ۴۱ با شوت سرکش عبدالکریم حسن بازیکن قطری بتواند تیر دروازه گل گهر را به لرزه در آورده و تماشاگران حاضر در استادیوم را به شوق در آورد. با این حال این توپ گل نشد تا پرسپولیس با همان یک گل در نیمه اول راهی رختکن شود و مارینوس اوزونیدیس فکر چاره‌ای برای ۴۵ دقیقه دوم و فرار از شکست در خانه شود.

 

نیمه دوم

۴۵ دقیقه دوم با فرصت سوزی اوستون ارونوف زننده تک گل نیمه اول همراه بود. محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس با چشمانی باز توانست ارونوف را در موقعیت تک به تک با محمدرضا اخباری قرار دهد تا مهاجم ازبک‌ها ضربه خود را سمت دروازه میزبان روانه کند اما اخباری توانست شوت او را دفع کند ولی باز هم توپ زیر پای ارونوف افتاد که با بی دقتی او روبرو شد و نتوانست شوت دوم خود را به زیبایی نیمه اول بزند و دبل کند.

 

گل گهر که دنبال جبران گل خورده بود بازی تهاجمی‌تری را نسبت به نیمه اول ارائه کرد اما بازی منظم و سازماندهی مناسب سرخپوشان در مستطیل سبز باعث شد کمترین فشار را امیررضا رفیعی گلر جوان پرسپولیس احساس کند.

 

مرد آرام اخراج شد

اوسمار ویه‌را که از نتیجه بازی و احتمال گلزنی گل گهر واهمه داشت استرس خود را با اعتراض به تصمیم‌های بنیادی فر نشان داد. او هنگام توقف بازی در اواسط نیمه دوم نسبت به رفتار نیمکت نشینان گل گهر واکنش نشان داد که بنیادی فر با توصیه داور چهارم تصمیم به اخراج ویه‌را گرفت تا سرمربی برزیلی آرام پرسپولیس برای نخستین بار از زمان پذیرش هدایت این تیم مجبور به ترک نیمکت شده و در جایگاه تماشاگران قرار بگیرد.

 

تلاش‌های گل گهر چاره ساز نبود

اوزونیدیس پس از ناکامی خط حمله خود تصمیم به تعویض آها و تغییر سیستم بازی تیمش گرفت تا این تیم بازی تهاجمی‌تری را برای گل زدن به پرسپولیس درز دستور کار داشته باشد. آنها توانستند دو بار در ۱۵ دقیقه پایانی دروازه رفیعی را با خطر جدی تهدید کنند اما گلر جوان پرسپولیس با عکس‌العمل‌های خود مانع از گلزنی میزبان شد تا نشان دهد می‌تواند جانشین مطمئنی برای علیرضا بیرانوند باشد.

 

پرسپولیس با این پیروزی ۴۶ امتیازی شد تا اختلاف خود با استقلال صدرنشین را به عدد یک برساند و شانه به شانه استقلال قرار بگیرند. گل گهر نیز ۳۸ امتیازی ماند تا در رتبه ششم جدول باقی بماند.

 

پیکان یک  - استقلال خوزستان صفر 
 گل‌: حامد پاکدل در دقیقه ۶۵ برای پیکان
 شرح گل‌ها: مهاجم پیکان موفق شد ضربه پنالتی به دست آمده را با ضربه مطمئن وارد دروازه استقلال کند و تیمش را پیش بیندازد.


فولاد ۳ - هوادار ۲ 
 گل‌ها: داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۶ و ۳۵ برای هوادار - محمد علی نژاد در دقیقه ۳۹، ابراهیم حصار در دقیقه ۶۰ و محمدرضا غبیشاوی ۷۳ برای فولاد
 شرح گل‌ها: شجاعیان قبل از ورود به محوطه جریمه متوجه شد کریستوفر کنت از چارچوب دروازه فاصله گرفته و با ضربه فنی توپ را وارد دروازه کرد. (گل اول هوادار)  

دومین گل هوادار توسط داریوش شجاعیان از روی ضربه پنالتی برخلاف شیرجه دروازه‌بان به گل تبدیل شد. (گل دوم هوادار)

محمد علی نژاد پس از دریافت توپ در حرکت به سمت محوطه جریمه با علیرضا حقیقی تک به تک شد که موفق شد با ضربه پای راست این موقعیت را به گل تبدیل کند. (گل اول فولاد)

ابراهیم حصار ارسال بلند به زمین هوادار در چالش با بازیکن حریف توپ را دریافت کرد و به سمت دروازه حرکت کرد که با وجود مزاحمت بازیکن حریف ضربه او پس از برخورد به تیرک افقی وارد دروازه شد. (گل دوم برای فولاد)

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار