پیکان ایران قهرمان والیبال آسیا شد

دیدار فینال رقابتهای والیبال قهرمانی مردان آسیا در شرایطی با برتری نماینده ایران به پایان رسید و تیم والیبال ایران برای هشتمین بار قهرمان آسیا شد.

به گزارش راه شلمچه، دیدار فینال رقابتهای والیبال قهرمانی مردان آسیا عصر امروز جمعه بین تیم های پیکان ایران و سانتوری ژاپن در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که در پایان نماینده ایران موفق شد ۳ بر ۲ حریف خود را شکست دهد و جام را در تهران نگه دارد.

در این دیدرا که با حضور تماشاگران پرتعداد ایرانی برگزار شد و پیکان از ستاره هایی چون سعید معروف، محمد موسوی، انگاپت، نمیر عبدالعزیز و ... استفاده می کرد، ژاپنی ها ست اول را با اقتدار پیش بردند و هر چند با فاصله نزدیکی به پیروزی رسیدند اما در نهایت ۲۵ بر ۲۱ پیکان را شکست دادند.

در ست دوم شاگردان پیمان اکبری نمایش بهتری داشتند و تا امتیاز ۱۸ هم از حریف پیش بودند اما از این امتیاز به بعد شرایط سخت شد و با رسیدن ژاپنی ها کار مساوی پیش رفت. این رقابت تا امتیاز ۲۷ هم مساوی پیش رفت اما این ژاپنی ها بودند که توانستند با گرفتن دو امتیاز اختلاف ست دوم را هم برنده شوند.

در شرایطی که به نظر می رسید تیم ژاپنی ست سوم را هم از آن خود کند و برنده این بازی شود، شاگردان پیمان اکبری در این ست فوق العاده کار کردند و با اختلافی عجیب حریف خود را ۲۵ بر ۱۳ به پایان بردند تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم با رقابت نزدیک دو تیم در امتیازات ابتدایی همراه بود و هر چند پیکان چند امتیاز پیش افتاد اما در ادامه ژاپنی بازی را نزدیک دنبال کردند اما از وقت دوم اضافه به بعد شاگردان اکبری فاصله را زیاد کردند و ۲۲ بر ۱۸ هم از حریف پیش افتادند و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود خاتمه دادند تا کار به ست پنجم و تعیین تکلیف تیم قهرمان برسد.

در ست پنجم دو تیم نزدیک به هم و با اختلاف یک امتیاز رقابت را ادامه دادند و در عدد ۱۰ هم مساوی شدند اما در ادامه پیکان دو امتیاز از حریف ژاپنی خود جلو افتاد و در نهایت توانست ۱۵ بر ۱۲ حریف را شکست دهد و قهرمان جام بیست و دوم شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار