چرا حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس در ایران کم است؟

وزارت آموزش و پرورش نسبت به حقوق کم خدمتگزاران مدارس پاسخ داد.                                    

به گزارش راه شلمچه، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به گزارش فارس در باره؛ «چرا حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدرسه کم است؟» پاسخ داد:

1- به منظور جبران بخشی از خدمات متصدیان مشاغل خدماتی و رعایت عدالت در نظام پرداخت ها و استفاده از سازوکارهای قانونی، پیشنهاد برقراری 10 درصد فوق العاده ویژه موضوع بند 10 ماده 68 قانون مذکور به متصدیان مشاغل خدماتی، طی نامه شماره 82562 به تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده و به لحاظ  اهمیت موضوع با امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور، نیز حضوراً مذاکره و برای حلّ این مشکل از آنان  درخواست مساعدت شده است، لیکن براساس مفاد نامه‌های شماره 382777 به تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۹ و 37183 به تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور، متصدیان مشاغل کمتر از کارشناسی و پست‌های خدماتی به دلیل اینکه جزو مشاغل تخصصی نمی‌باشد، نمی‌توانند از فوق العاده پیشنهادی برخوردار شوند.

  

2- بخشنامه شماره 69648 به تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشور برای کارکنان شاغل در مشاغل اداری صادر شده است. به منظور اجرایی نمودن بخشنامه مذکور، طی نامه شماره 222885/710 به تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ با مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات مکاتبه و در نگارش سیستم پرسنلی امکان افزایش امتیازات موردنظر به میزان 50 درصد از تاریخ اول اسفند ۱۳۹۸ فراهم و احکام کلیه کارکنان صادر شده است.

  

3- پرداخت اضافه کار عوامل خدماتی واحدهای آموزشی چنانچه در خارج از ساعت موظف به موجب ابلاغ رسمی صورت پذیرد و همچنین اضافه کار نوبت دوم به شرط وجود اعتبار و رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع خواهد بود.

  

4- به استناد ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق و مزایای کارکنان دولت به استثناء اعضای هیأت علمی و...براساس بخشنامه شماره 14593/200 به تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و قوانین و مقررات
 ابلاغ شده از سوی هیأت وزیران محاسبه و پرداخت می­‌گردد. بدیهی است هرگونه تغییر در امتیازات جداول حقّ شغل، شاغل و... کارکنان، منوط به وصول دستورالعمل های جدید از سوی مراجع ذی صلاح خواهد بود.

  

5- براساس ماده 5 تصویب نامه شماره 8013/ت 58708 به تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ هیأت وزیران، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و کارکنان قراردادکار معین (مشخص) نباید از مبلغ سی و پنج میلیون ریال کمتر شود و مابه التفاوت آن با مبلغ سی و پنج میلیون ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (3) بند (الف) تبصره (12) در احکام درج می­‌گردد. بدیهی است هرگونه اقدام خارج از چارچوب مصوبات و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور یا مصوبات هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، این وزارتخانه را با ایراد مراجع نظارتی مواجه
 می نماید. لازم به ذکر است، بر اساس پیگیری وزیر وقت و موافقت سازمان برنامه وبودجه کشور، در حال حاضر ماهانه حدود ۱۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه معیشتی به افراد مذکور پرداخت می شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
1
حسن ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
فقط شعار میدهند شعار که به زن و بچه نون نمیشه ما که پیش زن و بچه هامون شرمنده ایم ایشارلله شما پیش خدا شرمنده شوید مگر زن و فرزند منه خدمتگذار با زن وبچه معلم فرق دارن
پاسخ
0
حسن ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
ممنون
پاسخ
1
عسگر ۲۷ تیر ۱۴۰۲
این.حقوق.برای.ما.خیلی.کم.این.برای.شیش.نفرحقوق.چیه.واریزمی.کنیدان.هم.هفت.میلیون.تومانند.خورده.ای.از.ارومیه
پاسخ
آخرین اخبار