چرا سال 57 آتش زدن بانک‌ها کار مردم بود ولی الان کار ضد انقلاب است؟

حمید رسایی به سوالی که چرا سال ۵۷ آتش زدن بانک و پاسگاه انتظامی اشکال نداشت و کار مردم بود ولی الان اگر کسی بانک را آتش بزند از ضدانقلاب خط گرفته و آشوبگر خطاب می‌شود، پاسخ داد.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: می‌پرسند چطور سال 57 که انقلاب می‌شد همین مردم به مراکز عمومی حمله می‌کردند و پادگان‌ها را می‌گرفتند و بانک‌ها را آتش می‌زدند آیا آن موقع خوب بوده ولی الان بد شده؟  چرا آن موقع نمی‌گفتند مردم اینکار را نکنید؟ این‌ها را زیاد می‌گویند و حتی رسانه‌های بیگانه هم زیاد به آن می‌پردازند.

وی در پاسخ به اسن سوال می‌گوید: پاسخ این سوال‌ها بسیار روشن است. آیا نظام حاکم و مسئولین تا سال 1357 را مردم انتخاب کرده بودند؟ آیا مردم شاه را انتخاب کرده بودند؟ مجلس سنا را مردم انتخاب می‌کردند؟ در انتخاب مسولین مردم اصلا نقشی داشتند؟ آن نظام برای مردم نبود اموال مسئولین آن‌زمان اموال مردم نبود. حرفی از بیت‌المال نبود و اصلا بیت‌المال بر سر زبان‌ها نبود. مثل عربستان امروز که می‌گویند نفت مربوط به آل سعود است و هرکس از خاندان آل سعود باشد نفت عرستان را هم سهم دارد. حالا این این وسط چیزی به مردم هم می‌دهند اما ثروت آل سعود محسوب می‌شود.

رسایی ادامه داد: آن روز می‌گفتند بانک، ارتش، ثروت مال شاهنشاه است. کاملا با نظام امروز تفاوت می‌کرد و نظامی که امروز شکل گرفته با رأی مستقیم شما مردم بود و شما مسئولین را تعیین کردید  و همین شما مردم بودید کلید دست کسی دادید که  رئیس‌جمهور شد. شما نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنید و حتی در تعیین رهبری هم نقش دارید و مجلس خبرگان رهبری را شما انتخاب می‌کنید و آن مجلس خبرگان یک ناظر مستمری که نظارت می‌کند بر عملکرد رهبری که از عدالت خارج نشود. این نظام مال شماست و معلوم است که مردم مال خودشان را آتش نمی‌زنند و برای همین مشخص است که مردم به بانک خودشان حمله نمی‌کنند، مردم که نیروی انتظامی از خودشان است را حمله نمی‌کنند. 

مدیر مسئول هفته نامه دی تصریح کرد: پس این‌هایی که بانک آتش می‌زنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند چه کسانی هستند؟ کسانی که آدم بیرون از این نظام هستند و با ارتباطی که دارند و پولی که می‌گیرند به اموال عمومی آسیب می‌رسانند البته نمی‌آیند روی پیشانی خودشان بنویسند که عامل بیرونی‌اند درست در زمانی که مسئولین وقت به وظایف‌شان عمل نکنند و مردم هم عصبانی هستند و از این بزنگاه استفاده می‌کنند که الحمدالله مردم ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب آنقدر فهیم بودند که وقتی دیدند از تغییر قیمت بنزین ناراحت بودند خودشان را جدا کردند و این نشان دهنده فهم و بصیرت مردم است که البته اگر بخواهیم تکرار نشود انتخاب درست مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
12
10
علی میرزایی ۱۲ مهر ۱۴۰۱
چه پاسخ و دلایلی، حفظ کنم برم بقیه جوونها اگر پرسیدن، جوابشونو بدم، البته بعد جواب طرف چه عکس العملی انجام می ده خدا می دونه، خدا کنه به خنده بسنده کنه
پاسخ
11
بهرام ۲۲ مهر ۱۴۰۱
اقای رسایی مجبور کردن این چرندیات رو بگی؟؟!! مرد حسابی بیت المال، بیت الماله. چه فرقی داره دوره طاغوت باشه یا جمهوری اسلامی. همه ی بانک های جهان هدف شون تقریبا یکیه. بیمارستان شاهشاهی هم مسئولیتش با بیمارستان جمهوری اسلامی یکیه. هردو به مردم خدمات پزشکی میدن. هر دو یه کار انسانی انجام میدن. بیمارستان دولتی شاهشاهی هم بیت الماله. در جمهوری اسلامی هم بیت الماله
... چرا سباسی اش میکنی. پاسخت چرت و پرته. توجیه غیرمنطقی هستش. ایا در نظام شاهنشاهی جیزی بنام بیت المال نداریم؟؟!! اقای رسایی!! ادم باشبم انصاف داشته باشیم. گور بابای شاه و هرچه نظام شاهنشاهیه. ولی انصافم چیز خوبیه مرد حسابی دو دوره نماینده مجلس بودی! هنوز نمیدونی هر چیزی و هر جایی و هرمکانی که به مردم عادی خدمات میده رو میگن بیت المال.اتوبوس شرکت واحد به مردم خدمات میده میشه بیت المال. حالا این اتوبوس چه در شرکت واحد شاه باشه یا شرکت واحد جمهوری اسلامی. در هر دو صورت بیت الماله. رسایی یا بیسوادی یا خیلی بی انصاف! اتوبوس اتش زدن در نظام شاهی خوبه و در نظام اسلامی بد!!!
۳۰ مهر ۱۴۰۱
هیچکدوم بیت المال نبود و دقیقا اموال شاه منحوس بود.برای مردم اموالی وجودنداشت یادت رفته یه ساعت وایمیستادی تایه اتوبوس دودزا و پر ازمسافرمیومدزن ومردبهم مالیده میشدن بایدم آتیش میزدن
۲۳ آبان ۱۴۰۱
پاسخ
2
انقلاب اسلامی ۲۷ آبان ۱۴۰۱
آقای رسایی کامل و درست گفتند. بانک ها و کلانتری ها و ... در واقع مال شاه و حافظ منافع آمریکا و اسرائیل بودند. اما نکته مهم تر این است که رهبر و سران انقلاب اسلامی، هرگز مردم را به آتش زدن و تخریب اموال و ترور تشویق نمی کردند. جالب است که حتی هیچیک از رسانه ها و دولت های خارجی هم از خشونت و تخریب اموال حمایت نمی کردند ، درست عکس حالا. لطفا کمی عمیق و درست فکر کنید تا تفاوت انقلاب ۵۷ با اغتشاشات فعلی را بفهمید.
پاسخ
6
علی ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
زمان انقلاب بانک هارو به جرم اسلامی نبودن و گرفتن سود وام بانکی ۴ درصد آتش می زدند، امروزه بانک ها ۲۳ در صد سود بانکی می گیرن، فیلم و عکس های انقلاب ۵۷ کاملا موجوده، باشه حرف شما درست و اون زمان اموال عمومی نداشیم و همه اموال برای شاه و اسراییل و آمریکا بوده، حالا که اموال عمومی شده و جز بیت المال هستش مردم حق ندارن بخاطر این همه فساد، اختلاس، غارت بیت المال و دزدی اعتراض کنند؟؟؟این مردم حق ندارن بانک ها که از ضد اسلامی گذشته و شیطانی شده رو آتش بزنن؟؟
پاسخ
آخرین اخبار