چه کسی مجوز راه اندازی به سرای ایرانی در تهران داد؟

سرای ایرانی در افسریه افتتاح شد. تمامی خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف مسدود شد.                    

به گزارش راه شلمچه به نقل از فارس، ما زورمون  به سرای ایرانی نمی‌رسه، مسعودیه همینجوریش قفل بود، این روزها باید  برای طی یک مسیر۶۰۰ متری، یک ساعت و ۵۰ دقیقه در ترافیک باشیم». این تنها یکی از صدها پیامی است که مردم در این روزها در شبکه‌های اجتماعی در خصوص بازار جدید افسریه می گویند.

 رنگ قرمز این روزهای نقشه‌های ترافیکی حاکی از ایجاد بن بست، حتی در کوچه‌پس‌کوچه محله افسریه به خصوص در روزهای پنج شنبه و جمعه است چرا که بسیاری برای بازدید به سرای ایرانی تازه تاسیس شده می روند.

سرای ایرانی ۱۱ روز پیش در افسریه با مساحت بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع، حدود ۲ برابر وسعت برج میلاد در یکی از شلوغ ترین محلات جنوب پایتخت ساخته شد. محله‌های مسعودیه، افسریه، بزرگراه بسیج و محله مشیریه به دلیل تراکم جمعیت بالا، قرار داشتن در بین چند پادگان و ورودی جاده امام رضا(ع) از گذشته دارای ترافیک شدیدی بوده و با ساخت و سازهای فعلی شرایط ترافیکی سخت تر شده است.

ساختن مال ها، فروشگاه ها بیش از این در تهران سابقه داشته و در دهه های اخیر این مکان ها بیشتر در معابر کم عرض(بدون پیوست ترافیکی) ساخته و باعث بروز مشکل شده است.

کمبود پارکینگ در سرای ایرانی برای این میزان از ترددها یکی مشکلاتی است که مردم محله و بازدید کنندگان را دچار سرگردانی کرده است.درحالی که شهردار منطقه ۱۵محمد شیری۴۰ روز پیش از افتتاح سرای ایرانی گفته بود این طرح «با تأمین پارکینگ های مورد نیاز و تهیه پیوست‌های ترافیکی و اجتماعی در حال ساخت است» اما عضو شورای شهر تهران احمد صادقی بعد از افتتاح می‌گوید «سرای ایرانی پیوست ترافیکی ندارد» و شهرداری بگوید کدام نهاد مجوز راه‌اندازی صادر کرده است؟

  

در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن در کنار مراکز خرید این‌چنینی مترو ساخته می شود اما در پایتخت در کنار بسیاری از مال ها مترو ساخته نشده است. همچنین رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم با اشاره به مصوبه ۱۴۰۰ شورای شهر معتقد است برای آرامش و راحتی مردم «باید نمایشگاه‌هایی که باعث ایجاد ترافیک می‌شوند از شهر خارج شوند.»

اگر خوشت اومد لایک کن
1