عادله کشمیری:

کتاب منشأ دانایی و معرفت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: کتاب حامل و منشأ دانایی و معرفت است و آن چیزی از دانش و تجربه بشر اهمیت دارد در دل کتاب وجود دارد.

به گزارش راه شلمچه از گلستان، «عادله کشمیری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عصر امروز(سه شنبه 27 آبان) در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان گلستان گفت: کتاب حامل و منشأ دانایی و معرفت است و آن چیزی از دانش و تجربه بشر اهمیت دارد در دل کتاب وجود دارد.

 

وی ادامه داد: منبع و  منشأ همه نوآوری های سده های اخیر، کتاب است و در سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم های هر چند کوچک برای حفظ جایگاه قلم و اندیشه برداشته است.

 

کشمیری بابیان اینکه 550 عنوان کتاب در سال گذشته در استان تولید شده است، ابراز داشت: 57 ناشر در سطح استان فعالیت می کنند و کاغذ یارانه ای در اختیار این ناشران قرار می گیرد.

 

وی افزود: استفاده ناشران از خدمات بیمه یارانه ای، معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان و اجرای طرح های فصلی کتاب با پرداخت بیش از 100 میلیون تومان یارانه، چاپ 6 اثر از آثار نویسندگان و تجهیز 20 کتابخانه روستایی از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: اهدای 9 هزار و 800 جلد کتاب به کتا بخانه های عمومی از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  در 6 ماهه دوم سال 98 است.

 

کشمیری بیان کرد: پویش کتاب بسازیم ویژه نوجوانان، کتابخوانی و ارسال خلاصه کتاب به صورت ویدئو در فضای مجازی، دیدار با نویسندگان، برگزاری جلسات مجازی نقد کتاب، برگزاری جلسات کتابخوانی، دیدار نویسندگان با مدافعان سلامت و کارگاه های آموزشی چگونه کتاب بنویسیم و غیره از دیگر برنامه های ما در هفته کتاب و کتابخوانی به شمار می رود. 


درپایان از نویسندگان و فعالین عرصه کتاب و کتابخونی تقدیر به عمل آمد در این مراسم از خبرنگار شلمچه نیوز در استان گلستان به عنوان نویسنده و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر به عمل آمد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار