عضو هیئت رئیسه مجلس:

انگار نه انگار این مردم درد و گرفتاری دارند!

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: نمی‌شود پشت درهای بسته برای مردم نسخه پیچید باید بند پوتین‌ها را ببندیم وارد کارزار شویم و در این جنگ نابرابری که دشمنان برای ما به‌وجود آوردند بتوانیم انشالله سربلند بیرون بیاییم.

به گزارش راه شلمچه از بابل، علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس سخنران قبل از خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندپی شرقی بابل بود.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی ابتدا پس از عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین امام رضا(ع)، گفت: در حال حاضر فشار سنگینی به دامداران و کشاورازان وارد شده و شرایط سختی را این قشر زحمت‌کش سپری می‌کنند و از پیگیری‌های امام جمعه بندپی شرقی هم ما را دلگرم می‌کند تا هرچه توان داریم برای حل مشکلات آنها تلاش مضاعفی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس زمان تشکیل مجلس یازدهم را شرایط فوق‌العاده‌ای دانست و گفت: در آغازین روزهای پس از انتخابات مجلس یازدهم، شیوع ویروس کرونا صدمات سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده بود و از آن‌طرف هم تحریم‌های ظالمانه امریکا که شاید نشان از شدت عصبانیت دشمنان از تشکیل یک مجلسی انقلابی بوده باشد، نوع تصمیمات دشمنان را شدت بخشید تا شرایط سختی را برای ما به‌وجود آورند و متعاقب آن به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یکی از انقلابی‌ترین مجلس پس از انقلاب را شاهدیم.

کریمی‌فیروزجایی با بیان اینکه نمایندگان مجلس وظیفه اجرای ندارند به حضور رئیس مجلس به سفرهای استانی اشاره کرد و اظهار داشت: همانطوری که در جریان هستید در این‌روزها رئیس مجلس در ادامه سفرهای استانی خود، به مناطق محروم سیستان و بلوچستان جهت بررسی مشکلات مردم محروم و عشایر نشین این استان مرزی رفتند و ما هم در این دو هفته‌ای که مجلس تعطیل بود برای بررسی مشکلات مردم همانند نمایندگان دیگر به حوزه انتخابیه حضور داریم و از طرفی هم ریاست محترم قوه قضائیه به سفرهای استانی خود ادامه می‌دهند و همه پای کاریم تا انشالله از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در شرایط بحرانی کشور، گفت: قوه مجریه انگار نه انگار این مردم درد دارند و گرفتاری دارند و باید به امورات آنها رسیدگی شود. ما معتقدیم نمی‌شود پشت درهای بسته برای مردم نسخه پیچید باید بند پوتین‌ها را ببندیم وارد کارزار شویم و در این جنگ نابرابری که دشمنان برای ما به‌وجود آوردند بتوانیم انشالله سربلند بیرون بیاییم.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دشمنان این پیام را می‌دهیم که هرچقدر شدت فشارها را بیشتر کنید عزم و اراده ما محکمتر خواهد شد و در تشییع شهدای مدافع حرم مازندران روز پنجشنبه رقم خورد و 5 مسافر خان‌طومان را که بعد از 5 سال غریبانه و مظلومانه پیکر مطهرشان برگشت همگان دیدند مردم بابل و مازندران چه حماسه‌ای خلق کردند و پیام مردم ما در تشییع شهدا این بود که نظام را دوست داریم و اگر عده‌ای ناکارآمدی در دستگاه‌های اجرایی و اداری دلسوز مردم و نظام نیستند قطعا مردم حساب آنان را با کلیت نظام جدا خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: این اطمینان را خدمت شما مردم عزیز می‌دهم که آحاد نمایندگان این دوره از مجلس دلسوز و پیگیرند و قاطعانه برای حل مشکلات این کشور پای کارند و همه شما استحضار دارید که مجلس شورای اسلامی یک حدی از اداره کشور را بر عهده دارد و قانون‌گذاری و نظارت وظیفه مجلس است کار اصلی در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر دوش دولت است.

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به مصوبات جدید مجلس گفت: در این چندماهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد در باره وضع خانه‌های خالی که باید مالیات گرفته شود مصوبات خوبی داشتیم و افرادی که چند هزار مسکن را خالی نگه‌داشتند و مالیات هم پرداخت نمی‌کردند که با تصویب این قانون، میلیاردها تومان به خزانه دولت واریز خواهد شد. قانون دیگری در مجلس وضع شده که البته هنوز به تایید نهایی شورای نگهبان نرسیده و آن‌هم توزیع قیر رایگان برای دستگاه‌های اداری و اجرایی مانند وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهادکشاورزی است که تا پروژه‌های نیمه کاره را کامل کنند.

نماینده بابل افزود: اخیرا معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور که به همراه ما به شهرستان بابل آمده بود گزارشی را ارائه دادیم که در دوره هشتم مجلس ما پروژه‌هایی را کلنگ زده بودیم و چهل درصد یا 50 درصد این پروژه‌ها پیشرفت داشته، بعدا متوقف شده بود بخشی از آنها را افتتاح کردیم و در ادامه نیازی به عزم و اراده جدیدی دارد تا این پروژه‌های رها شده به سرانجام رساندیم.

علی کریمی‌فیروزجایی با خواندن سوالی که از طرف مردم به وی داده بودند و در باره اینکه چرا رئیس جمهور را مجلس استیضاح نمی‌کند گفت: دولت ماه‌های آخر هشت ساله را طی می‌کند و نگاه کارشناسی رهبر معظم انقلاب هم این است که دولت باید به شکل طبیعی و عادی مسیرش را طی کند تا رئیس جمهور بعدی مستقر شود. الان مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که اگر به این نتیجه برسیم تا دولت را استیضاح کنیم، منعی بر ما نیست و قطعا انجام می‌دهیم و حتما مصلحتی را رهبری عزیز می‌بینند که ما شاید نبینیم.

وی در خاتمه گفت: در این چندماه باقی مانده کمک کنیم و دست دولت را بگیریم و همانطوری که رهبری معظم انقلاب در زمان بازگشایی مجلس یازدهم فرمودند سه قوه( مقننه، مجریه و قضائیه) برادر هم هستند و مجلس نقش برادر بزرگتر این سه قوه را دارد و اینجا باید مجلس بزرگی کند تا دولت کارش را ادامه دهد و این بدان معنی نیست ما از وظایف قانونی که داریم غافل باشیم و تیغ تیز نظارت روی همه دستگاه‌ها وجود خواهد داشت.


علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار