امیدی؛

گام های ‌موفق دولت رئیسی و تمجید رهبری

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است: اقتدار در دیپلماسی، کاهش فاصله طبقاتی و مردمی بودن، سبب تمجید رهبری از دولت سیزدهم شد.

به گزارش راه شلمچه،  حسین امیدی، کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به بیانات مقام معظم‌ رهبری( در هفته  دولت) و تمجید ایشان از دولت، به دستاوردهای سید ابراهیم رئیسی  در این دوسال پرداخته است.

این نگارنده  می نویسد:
مقام  معظم‌ رهبری  در هفته دولت فرموند: بنده در این سی و چند سال از همه دولت ها با گرایش ها و توان های مختلف حمایت کردم، البته همه دولت ها مستحق این کمک همه جانبه هستند،ما به همه دولت ها کمک کردیم اما در مورد این دولت (سیزدهم) علاوه بر کمک بنده با نگاه به این مدت تمجید هم می خواهم بکنم.

پس این بیانات در خصوص دولت سیزدهم بیانگر کارکرد موفق، هدف مند و آرمانگرا است، اما چه  دستاوردی سبب این افتخار گردید؟

گزیده ای تلاش های سید ابراهیم رئیسی، جهت آبادانی و توسعه کشور:

کنترل ویروس اپیدمی کرونا با شتاب واکسیناسیون و جلوگیری از مرگ 700 نفر روزانه در کشور، بودند افراد مرفه ای که با سفر به بعضی از کشورهای همسایه از جمله ارمنستان و ... جهت تزریق واکسن آنهم بدون اطلاع علمی از آنچه که به آنها تزریق می شود، که  دولت با درایت و پیگیری های مجدانه توانست این مرز طبقاتی  را بشکند و آمار کشته ها را از مرز 700 نفر به دو و یک رقمی کاهش دهد.

اقتدار در سیاست خارجی:

در رویکرد تحول دیپلماسی ایران با رایزنی هایی که با رئیس جمهور فرانسه درباره نقص آشکار تعهدات برجامی از سوی آمریکا و پایبند نبودنِ سه کشور اروپایی به تعهداتشان  شجاعانه انتقاد کرد. رئیس جمهور در جهت بالا بردن سطح ارتباطات خاکی و ارتباطی  با دولت روسیه به همین منظور ، توافق  (تکمیل گذرگاه ریلی شمال تا جنوب ) آسیا را به شمال اروپا متصل می کند منعقد نمود. (گسترش کریدورهای زمینی جهت بهبود اقتصاد بین المللی و تجارت ).

آقای رئیسی با  اخذ تصمیمات هدفمند سیاسی و اجرای آن، از سرگیری روابط ایران ـ عربستان را که بیش از نیم دهه  متشنج بود را بهبود بخشید، چرا که  در استقلال منطقه  این  رژیم‌ غاصب صهیونیستی بود که  بازنده سیاست بود.

همچنین شجاعت جهادی  رئیس جمهور و هشدار وی در مرز ایران و افغانستان، به طالبان،جهت احقاق حق مردم سیستان (حق آبه هیرمند).

ارج‌‌نهادن به مقام  زن:

تصمیم سیاسی دیگر سید ابراهیم  رئیسی، احترام به شأن زن ایرانی است که اولین سفیر زن را در دولت سیزدهم منتخب نمودند که جهانیان بدانند زن ایرانی با عفت و حجاب خود می تواند در تمام عرصه ها حتی سیاسی هم حضور داشته باشد.

عزت  دیپلماسی:

جدیداً رئیس جمهور انقلابی، با در دست داشتن عکس شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی در سازمان ملل، خواستار دادگاه عادلانه و محاکمه عاملان این جنایت بود.

این را منصفانه بدانیم که با رایزنی ها دولت  سیزدهم پول های بلوکه شده ایران در برخی کشورها بعد از چندین سال آزاد شد. یا این که ایران رسما عضو نهم سازمان همکاری های شانگهای گردید.

کاهش فقر و رفاه اجتماعی:

در بخش اقتصاد هم فعالیت های چشمگیری را در  این  دولت شاهد بودیم،که به چند مورد اشاره می شود.

افزایش یارانه دهک های پایین جامعه که به عنوان کمک معیشتی است، همین منجر به این شد قشر ضعیف جامعه هم بتواند معیشت خوبی داشته باشد. با این دستور وی که سه دهک اول هر نفر 400هزار تومان و دهک های چهارم به بعد 300 هزار تومان همین عاملی شد جهت بهتر شدن تعداد زیادی از افراد که حتی هزینه ای برای پایین ترین خواسته معیشتی نداشتند.

عزل مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت های صادرکننده که به تعهداتشان عمل نمی کنند.
دستور  و پیگیری  رئیس جمهور، برای کنترل نظام ارزی کشور.

اشتغال زایی و رفع مشکلات  داخلی:

سید  ابراهیم رئیسی، در سفرهای استانی خود توانست ده ها کارخانه را احیا و هزاران نفر بیکار را مشغول به کار کند. این عاملی شد تا بر اثر تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کانون خانواده ها از هم پاشیده نشود. که رشد فصلی صنعت در دولت سیزدهم صورت گرفت.

کاهش هزینه ها  و خدمات  مطلوب پزشکی:

در دورترین منظقه ایران بیمارستان های تخصصی ساخته می شود، طوری که در هر قشری حتی  اگر بر تخت بیمارستان بیمه نباشد، همانجا بیمه می شود. سه دهک اول بدون پرداخت هیچ هزینه ای رایگان بیمه می شوند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار