گل‌های زیبا و چشم نواز کاکتوس‌های گلخانه‌ای در کردان کرج +تصاویر

گلخانه‌ای در اطراف کردان کرج در تولید گل‌های "کاکتوس" تبحر خاصی دارد و چشم هر بیننده‌ای را با دیدن انواع گل‌های زیبا متحیر می‌کند.

به گزارش راه شلمچه، "کاکتوس" وقتی در ذهن کسی بیاید یاد استقامت و دوام بالای این گیاه می‌افتیم. با اینکه کاکتوس گیاهی بسیار مقاوم است لاکن این گیاه در مقابل سرمای زمستان دوام نداشته و سریعاً از بین میرود. این گیاهان در مقابل بارندگی نیز کم استقامت بوده و تنها تعداد بسیار محدودی از کاکتوس ها وجود دارد که در برابر رطوبت و سرما دوام می آورند.

کاکتوس گیاهی است تیره‌ای از میخک‌سانان که خاردار و گوشتی هستند. کاکتوس‌ها از رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ هستند و از گیاهان گوشتی و بسیار مقاوم به کم‌آبی و خشکی به‌شمار می‌آیند.

کاکتوس‌ها با تیره‌های دیگر دولپه‌ای‌ها، تفاوت کلی دارند، زیرا ساقه این گیاهان بسیار ضخیم و از حالت استوانه‌ای خارج و برگ‌ها نیز شکل اصلی خود را از دست داده و به صورت خار و تیغ‌های کوچکی درآمده‌اند.

اسماعیل افشار صاحب گلخانه‌ای در کردان جنوبی کرج است که در باره کاکتوس می‌گوید: کاکتوس‌ها گونه‌های زیادی دارد در طول فصل رشد، آنها حداقل یک بار در هفته آب می خورند. هنگامی که بزرگ تر می شوند نیاز به آب بیشتری دارند. گلدان را به طور کامل آب کنید، به طوری که آب از سوراخ های زهکشی پایین بیرون آید. 

وی در باره ایجاد گلخانه می‌گوید: قبل از هر کاری باید اطلاعات خوبی از گل کاکتوس داشته باشید و همچنین مانند این گیاه در برابر مشکلات مقاوم باشید و بطور کلی کسی که میخواهد گلخانه داشته باشد باید عاشق هم باشد. 

افشار در باره درآمد شغلش راضی بود و گفت: چهار سال است که این گلخانه را راه اندازی کردم و برای کسب درآمد زمان هم نیاز دارد و سن بلوغ کاکتوس‌ها متغیر است و حتی نوعی از کاکتوس داریم 90 سال طول می‌کشد.


در ادامه تصاویر چشم نواز گل‌های کاکتوس را در زیر مشاهده می‌کنید:

اگر خوشت اومد لایک کن
5
آخرین اخبار