سرنخ «راه شلمچه» برای رأی نیاوردن «زاهدی‌وفا» جدی بود!

یک‌ماه گذشته در باره معرفی محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و مور اجتماعی «راه شلمچه» پیش‌بینی کرده بود که وی نمی‌تواند رضایت حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی را کسب کند.

به گزارش راه شلمچه، دیروزسه شنبه(12 مهر) یعنی درست یک‌ماه بعد، نمایندگان مجلس با 136 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 272 آرای مأخوذه، با تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط زاهدی وفا مخالفت کردند.

طبق بند «ه» ماده 117 آیین نامه داخلی مجلس، گزینه پیشنهادی باید اکثریت مطلق حاضران در جلسه مجلس را کسب کند که بنا به این ماده زاهدی وفا با یک رای کمتر از حد نصاب، از تصدی وزارت کار کنار رفت.

بر اساس تحقیق میدانی خبرنگار پارلمانی راه شلمچه در مجلس به خوبی نشان می‌داد زاهدی‌وفا گزینه‌ای نیست تا باعث اقبال حداکثری نمایندگان خانه ملت باشد چراکه یکی از مهمترین انتقادات نمایندگان مخالف وی عدم حضور در مجلس و همچنین عدم ارتباط و تعامل با نمایندگان در طی سه ماه دوران سرپرستی وزارتخانه بوده است.

راه شلمچه طی گفت‌و‌گویی که با برخی از نمایندگان مجلس قبل از بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا در صحن علنی مجلس داشت صراحتا اعلام کرده بودند که وی اموال نجومی بسیار زیادی دارد و وزیری که می‌خواهد مشکلات کارگران، بازنشستگان و محرومان را پیگیری کند، باید از جنس خود آنان باشد اما زاهدی وفا از شاخص‌های محرومان دور است که این موضوع را فتح‌الله توسلی مردم بهار و کبودرآهنگ صبح دیروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اعلام کرده بود.

شاید همین موضوع مطرح شده بر دلایل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه پرحاشیه دولت سیزدهم در مجلس کافی بود تا رئیس‌جمهور اصرار بر معرفی وی نداشته باشد که وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی پس از چهار ماه همچنان بدون وزیر بماند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار