اولین سالگرد درگذشت نماینده «مجاهد انقلابی»

مراسم اولین سالگرد نماینده مجلسی که پس از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی با گریه‌های خود می‌گفت آبروی‌مان را بردند، روز جمعه برگزار می‌شود و یاران «علی‌اصغر زارعی» بر مزار غریبش گرد هم می‌آیند.

به گزارش راه شلمچه، اولین سالگرد رحلت مرحوم علی‌اصغر زارعی نماینده دوره‌های هشتم و نهم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 17 آذر 1399 پس تحمل چندین ماه بیماری و جراحی سر، جان به جان آفرین تسلیم کرده بود رو جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰/۳۰ صبح در قطعه ۱۹ بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

مرحوم علی اصغر زارعی ۵ آبان ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان ادب و دوران متوسطه تا دریافت مدرک دیپلم متوسطه را در دبیرستان‌های حافظ و هشترودی طی نمود. 

پس از قبولی در آزمون کنکور سراسری، وارد دانشگاه تهران با رشتهٔ انفورماتیک شد و  پس از یک سال به دلیل فشارها و اذیت و آزارهای خانواده‌اش توسط ساواک تغییر رشته داد و راهی آبادان شد و در رشتهٔ مهندسی برق دانشکدهٔ صنعت نفت به ادامه تحصیل پرداخت. 

وی در دانشکدهٔ نفت فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را ادامه داد و با گسترش فعالیت‌هایش در منطقهٔ خوزستان در توسعهٔ جنبش‌های دانشجویی در این منطقه نقش مؤثر و فعال داشت. پس از حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها با اتمام دروس دانشگاهی، دانشنامهٔ مهندسی برق را در گرایش مخابرات دریافت کرد. 

علی اصغر زارعی، در سال ۱۳۷۷ در مقطع دکترای مدیریت گرایش سیستم دانشگاه تهران پذیرفته شده و این دوره را با موضوع پایان نامه «تبیین مدلی برای تبدیل سازمان‌های فعلی به سازمان چابک» به پایان رسانید. با وقوع انقلاب، به عضویت کمیتهٔ انقلاب اسلامی درآمد و با آغاز جنگ ایران و عراق به سپاه پاسداران پیوست و علاوه بر مسئولیت آموزش سپاه آبادان، به سازماندهی نیروهای مردمی در آبادان و منطقهٔ خوزستان پرداخت. در همین دوران بود که دو بار زخمی و با ۴۵ درصد جانباز شد. 

بخشی از مسئولیت‌های مرحوم زارعی به شرح زیر است؛ فرماندهی یگان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران، رئیس اداره تحقیقات ستاد مشترک سپاه پاسداران، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین، رئیس سازمان بسیج اساتید، جانشین فرمانده سازمان پدافند غیر عامل کشور، مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم

علی اصغر زارعی پس از تصویب برجام در صحن علنی مجلس در اعتراض به این موضوع گریست که تصاویر آن در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت.

پایگاه خبری راه شلمچه اولین سالگرد درگذشت مرحوم علی‌اصغر زارعی را تسلیت می‌گوید.

اگر خوشت اومد لایک کن
9
آخرین اخبار