پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۱ مرداد ایسنا

تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا/ توصیه رییسی مدیران عامل بانک‌ها/ نقش سردار سلیمانی در جنگ تموز/ تعیین علت مرگ قاضی منصوری تا دو هفته دیگر و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

کلام رهبر انقلاب فصل الخطاب بود/اجتماعات همچنان در سراسر کشور ممنوع است

تاکید رئیس جمهور بر اینکه راهبرد کشور در مقابله با کرونا تغییر نکرده و همان راهبرد قبلی است در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تمام مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا تا زمانی که وزارت بهداشت به مردم اعلام کند که واکسن قابل قبول در دسترس هست و شرایط تغییر کرده است، همچنان به قوت خود باقی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری همچنان ضروری و اجتماعات تحت هر عنوان همچنان ممنوع است تا شرایط بهبود یابد، افزود: ان شاءالله محرم امسال عزاداری شکوهمند با رعایت همه جوانب امر و پروتکل‌ها را داشته باشیم و نکته مهم اشاره شده از سوی مقام رهبری در این رابطه فصل‌الخطاب بود.

اخبار دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ستاد مقابله با کرونا دستورالعمل جامعی برای برگزاری عزاداری ماه محرم تهیه کند

در عزاداری برای سیدالشهدا(ع) نباید به دیگری ضرر وارد کنیم

مراسم عزاداری ماه محرم نباید بدون ضابطه و به صورت رها برگزار شود

به همراهی مردم برای حفظ سلامت جامعه نیاز داریم

همه باید به رعایت پروتکل های بهداشتی در بعد فردی و اجتماعی توجه کنیم

پیشنهاد تشکیل هیاتی از دولت و مجلس برای موضوع برگزاری کنکور سراسری

***

بانک‌ها اجازه ندهند گیرندگان تسهیلات پول ملت را صرف اموری غیر از تعهدشان کنند800

سید ابراهیم رئیسی در نشست با مدیران عامل بانک‌ها با اشاره به ورشکسته نمایی برخی بدهکاران بانکی برای فرار از بازپرداخت تسهیلات، این اقدام را مصداق بارز جرم غیر قابل گذشت دانست و تأکید کرد: نظام بانکی و سیستم قضایی باید با برخورد قاطع با این موضوع، اجازه ندهند گیرندگان تسهیلات که پول ملت را صرف اموری غیر از تعهداتشان کرده اند، از پرداخت دیون خود فرار کنند.

این اظهارات رئیس قوه قضاییه در نشست با مدیران عامل بانک‌ها هم از خبرهای پربازدید بود.

خانواده‌ها داشتن سه فرزند را برای آسایش خود و جامعه مد نظر قرار دهند

خبر بعدی، گفت و گو با یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد ضرورت طرح‌های موسوم به فرزند آوری بود.

کیومرث سرمدی در این باره  گفت: جمعیت جوان بیشتر، منجر به شرایط اقتصادی بهتر می‌شود. باید کاری کنیم که خانواده‌ها سه فرزند را برای آسایش خود و جامعه ایران مد نظر قرار دهند.

طرح تعالی خانواده صرفا بخشی از انتظارات جمعیتی مقام معظم رهبری را محقق می سازد

در همین رابطه امیر حسین بانکی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح جمعیت و تعالی خانواده صرفا جزئی از آن هدفی است که ما در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به دنبال آن خواهیم بود، تاکید کرد: این طرح صرفا می تواند بخشی از انتظارات مقام معظم رهبری را در حوزه جمعیت و خانواده محقق سازد.

نقش سردار سلیمانی در جنگ تموز

تاکید معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان بر نقش اساسی شهید قاسم سلیمانی در جنگ تموز هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

حاج حسین الخلیل در بخشی از گفت‌وگوی خود با شبکه المنار گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی در این جنگ داشت و لبنان را ترک نکرد، او در داخل لبنان و در میدان جنگ بود.

تعیین علت مرگ قاضی منصوری تا دو هفته دیگر

توضیحات رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سوالی درباره علت مرگ قاضی منصوری نیز از خبرهای پربازدید بود.

عباس مسجدی گفت: به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.

ایران از قدرتش در تنگه هرمز و خلیج فارس برای برخورد با کره جنوبی استفاده کند

پیشنهاد سفیر پیشین ایران در کره جنوبی درباره نحوه برخورد ایران با کره جنوبی هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

فریدون انتظاری با تاکید بر اینکه در ارتباط با اقدام کره جنوبی در عدم پرداخت طلب ایران ، وزارت خارجه و دولت نباید مماشات کنند و باید با قدرت  عمل کنند، پیشنهاد کرد که ایران از قدرت خود در تنگه هرمز و خلیج فارس جهت برخورد با کره جنوبی و مجبور کردن این کشور جهت آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در سئول استفاده کند.

مالیات بر منازل خالی، نقض حقوق مالکانه افراد است

یک وکیل دادگستری در ارتباط با طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: اینکه بخواهیم اشخاص را با تصویب قوانینی از این دست مجبور به عرضه واحدهای مسکونی خویش در بازار فروش و اجاره نمائیم و از این طریق در پی کاهش قیمت مسکن یا اجاره بها در کشور باشیم، با حقوق مالکانه اشخاص و قاعده فقهی تسلیط در تعارض است و ناقض حقوق مالکانه افراد است.

سیدمهدی حجتی افزود: این طرح در صورت تصویب و تبدیل به قانون، نمی تواند اهداف مورد نظر طراحان و امضاء کنندگان  آن را محقق کند و ایرادات وارد بر این طرح تبعیض در اخذ مالیات از اشخاص را به دنبال خواهد داشت.

این گفت و گو هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار