امیری سوادکوهی خطاب به صدیقی:

نامه اعمال ما فقط نزد خدا و ائمه هدی است

 در پی بخشی از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران درباره ی نامه اعمال شیعیان که همخوانی با آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام نداشته است، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان شیعه در یادداشتی به این سخنان پاسخ علمی و محترمانه داد.

به گزارش راه شلمچه، متن این یادداشت بدین شرح می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
.... متأسفانه سخنانی غیر علمی و اعتقادی در نماز جمعه تهران (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) توسط آقای صدیقی بیان شده است که برخی از آن در باب قیاس با اهل بیت علیهم السلام، اظهر من الشمس بوده که در گذشته نیز مفصل بدان پرداختیم و آن را کلیدواژه‌ های خطرناک دانستیم و ایشان را از بیان چنین مطالب انحرافی نهی نمودیم.
یکی دیگر از بیانات اشتباه ایشان، تفسیر غلط یک آیه و حدیث بوده که به نقد علمی مجمل آن می پردازیم.
*آقای صدیقی: «نامه اعمال ما نزد آیت الله بهجت است!».
این سخن در حالی بیان می شود که چنین مطلبی فقط و فقط در شأن خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام صدق می کند...!.
در یکی از توقیعات شریف امام زمان ارواحنافداه ، حضرت می‌فرماید:
« فَإِنـّا يُحيطُ عِلمـُنا بِأنْبـائِكُمْ» ما به إذن خدا و به امرِ خدا، بر همه‌ی کارهای شما مطّلیعم.
«وَلا يَعْزُبُ عَنّا شَى ءٍ مِنَ أخبارِكُمْ» کاری از کارهای شما، بر ما پوشیده نخواهد ماند. ریز و درشت، جزئی و کلی، خرد و کلانِ کارهای شما را به ما عرضه می‌کنند و ما، آگاهیم./ بحارالانوار ۵۶: ۱۷۵،
این، توقیع شریفِ حضرت و کلامِ خودِ حضرت است! .
خدای متعال نیز در آیه‌ی ۱۰۵ سوره‌ی مبارکه توبه می‌فرماید:
«وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» به رسولِ‌ ما، بگو: کارهایتان را انجام بدهید. «فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ» خداوند کارهای شما را می‌بیند و آگاهِ بر کارهای شماست. «وَ رَسولُه» پیامبر هم کارهای شما را واقف است و مطّلع. «وَالْمُؤْمِنُونَ»: مؤمنین هم مطّلع می‌شوند به إ‌ذن پرورگار و به امرِ پروردگار.
فخر شیعه، علامه مجلسی در جلد ۲۳ بحار نقل می‌کند که امام صادق علیه السلام در ذیل همین آیه‌ی شریفه‌ی ۱۰۵ سوره‌ی مبارکه‌ی توبه می‌فرماید:
«هو رسول الله و الأئمة» این‌که خدا می‌فرماید: خدا، پیغمبر و مؤمنون، کارهای شما را می‌بینند و آگاهند و بر کارهای شما مطّلعند، منظور، پیامبر هست و ائمه معصومین علیهم السلام هستند، «تُعْرَضُ عَلَیْهِمْ أَعْمَالُ الْعِبَادِ کُلَّ خَمِیسٍ». امام صادق می‌فرماید اعمالِ همه‌ی انسان‌ها در پنج شنبه‌ها عرضه می‌شود بر پیامبر و بر ائمه معصومین علیهم السلام. / تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶،ص۳۲۸ - بحار الأنوار، ج۲۳، ص۳۴۵_بصائرالدرجات، ص۴۲۷.
اینکه بگویند مرحوم آیت الله بهجت قدس سره ناظر بر اعمال ما بودند و اعمال ما نزد ایشان است، این سخن کاملا خلاف مبانی اعتقادی ثقلین بوده است.
از آنجایی که این سخنان در تریبون رسمی نماز جمعه بیان شده است و در صدا و سیما و رسانه ها منعکس می شود، بر خود لازم دانستیم که چنین تفکرات سخیف و غلطی را نقد نموده تا امر بر جامعه مشتبه نگردد و همگان بدانند جز در خانه قرآن عترت (ثقلین) جای دیگر خبری نیست و همگان در پناه اهل بیت علیهم السلام و جیره خوار سفره با کرامت آنان هستند. شأن و مقام و منزلت بزرگان دین و فقهاي عالیمقام در جای خود محفوظ است، ولی هر کس جایگاه خود را دارد و اشاعه ی چنین تفکرات غلط در جامعه اسلامی بسیار خطرناک و تبعات تلخی خواهد داشت.
پ. ن: سخن ما سخن علمی است و هیچ وجه سیاسی ندارد.

اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا
امیری سوادکوهی /قم المقدسه

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار