أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله

حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی زیبا و فاخر، شرح مختصری درباره ی شهادت ثالثه، «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله» نگاشته است.

به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی زیبا و فاخر، شرح مختصری درباره ی شهادت ثالثه، «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله» نگاشته است که مورد استقبال کم نظیر کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است. این متن زیبا و پرمغز که از جدید ترین متون علمی و ادبی این نویسنده ی شهیر بشمار می رود بدین شرح می باشد:
شهادت به امامت و وصایت حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرمؤمنین علی علیه السلام در اذان و اقامه ، به منزله ی اعلان پذیرش حقیقی توحید و نبوت و سر سپردگی در مقابل دستور خدای متعال در تبعیت از ولایت امیرالمؤمنین ارواحنافداه و سرآغاز طی طریق عبودیت و بندگی خدای جل و اعلی است که پس از آن قد قامت الصلوة معنای حقیقی خود را پیدا می کند چرا که صداقت در اقرار به یکتایی خدا و رسالت خاتم الانبیاء، تنها با ترازوی میزان الاعمالِ ولایت علی بن ابی طالب علیهماالسلام سنجیده می شود.
جایگاه «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله» در اذان به منزله ی دمیدن روح نسبت به جسم است و اگر آنرا از اذان برداریم، چیزی از حقیقت آن باقی نمی ماند و آن نماز با اقامه ی صلوة ابوسفیان فرقی نخواهد داشت.
همانطور که مبعث در غدیرخم با ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام تثبیت شد، شهادت ثالثه نیز ایمان را تکمیل می کند، زیرا در مبعث هر آنچه از خیر و خوشبختی بیان شد، مشروط به ولایت شاه مردان امیرمؤمنان و امامان از فرزندان اوست.
از دلایل وجوب تبرّی، جدا نمودن بعثت از روح و حقیقتش یعنی وصایت امیر غدیر است که منافقان آنرا خانه نشین و بت قریش را غاصبانه و ظالمانه بر مسند الهی نشاندند.از اینرو ائمه اطهار علیهم السلام همواره از ظالمین حق ولایت تبرّی می جستند و مردم را به برائت از آنها امر می کردند.
آری! توحید و نبوت بدون ولایت ناقص است. پس در اذان و اقامه ات با صدای بلند و با افتخار بگو: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله». چه زیبا فرمود آن عالم فقیه! وقتی از او سؤل کردند آیا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله» جزء اذان است، فرمود: اذان جزئی از «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ الله»است.  فتأمل!

امیری سوادکوهی _ قم المقدسه

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار