افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس از تصویب کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی درباره محورهای لایحه دولت، گفت: پس از تصویب کلیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشور و لشکری، 3 کمیته برای بررسی جزئیات این لایحه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تشکیل شد.

 

وی اضافه کرد: براساس لایحه مذکور 3 هزار امتیاز به کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور به کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ اضافه شود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این لایحه حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می‌یابد، ادامه داد: کمک هزینه اولاد برای کارمندان 100 درصد و حق عائله‌مندی 50 درصد رشد می‌کند.

 

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس تصریح کرد: براساس لایحه مذکور مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی 10 درصد و دهک‌های 1، 2 و 3 این افراد حدود 15 درصد رشد می‌کند.


اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت            

محمد خدابخشی در مورد، «لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» گفت: این اقدام دولت سیزدهم گام عملی برای ترمیم حقوق کارکنان دولت بدون رشد پایه پولی است، دو فوریت این لایحه در مجلس تصویب شد. 

نماینده مردم الیگودرز بیان داشت: دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به افزایش حقوق کارمندان اختصاص داده است، البته این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده  است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود.

خدابخشی افزود: این اقدام دولت در راستای کمک به کارکنان دولت و با حفظ قدرت خرید آنها انجام شده است و مجلس هم با تصویب دو فوریت این لایحه به دولت کمک می‌کند تا بتواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

وی تاکید کرد: تلاش همکاران ما در کمیسیون برنامه و بودجه  این است که هر چه سریعتر این لایحه جمع بندی و به صحن علنی مجلس برای تصویب فرستاده شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار