محسنی‌ بندپی:

ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی مازندران فرصتی استثنایی برای توسعه اقتصادی کشور است

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران با سه بندر ساحلی نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد ظرفیت بی بدیلی در توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد، وجود ۳ فرودگاه و ۳ بندر فرصت مناسبی برای بهره برداری از این منطقه را فراهم کرده است.                        

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به اینکه نمایندگان با موافقت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران گام بلندی برای توسعه مناطق مذکور برداشته‌اند ، گفت: مناطق آزاد در هر کشوری مسیری برای توسعه آن کشور محسوب می‌شود؛ امروز چین قدرت اقتصاد دنیا است و گام‌های بلندی در حوزه اقتصادی برداشته و بیشتر از طریق مناطق آزاد بازارهای جهانی را به دست گرفته است.

 

وی با بیان اینکه استان مازندران وسعتی معادل23756 کیلومتر ظرفیت توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد، افزود: مازندران با سه بندر ساحلی نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد ظرفیت بی بدیلی در توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد، وجود 3 فرودگاه و 3 بندر فرصت مناسبی برای  بهره برداری از این منطقه را فراهم کرده است.

 

نایب رییس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان مازندران با حدود 900 هزار کیلومتر مساحت زیر کشت برنج، گندم، پنبه و تولید کننده نیمی از مرکبات و محصولات لبنی کشور  است و سایر محصولات رتبه نخست تا سوم را در کشور دارد؛ به لحاظ میراث فرهنگی و بعد گردشگری دارای جاذبه‌های تاریخی، باستانی و دیدنی بسیاری است.

 

محسنی بندپی با اشاره به اینکه مازندران به لحاظ صنایع دانش بنیان و صنایع اصلی دارای رتبه بالایی است، تاکید کرد: این استان شمالی کشور دارای ذخایر معدنی گسترده‌ای است که در جای خود یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود، با وجود پایانه‌های ورودی و خروجی کالاها از کشورهای آسیای میانه از روسیه، قفقاز و ... امکان پذیر است، همچنین به دلیل وجود مرز مجاور گمرکی، امکانات و تجهیزات جهت ترخیص، بار گیری نگهداری کالا مازندران را به منطقه ویژه تبدیل کرده است.

 

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران، تصریح کرد: این فرصت واحدی برای این استان شمالی کشور محسوب می‌شود، از طرفی علاقمندی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مازندران به ویژه در غرب این استان همگی دست به دست هم داده تا مازندران بتواند به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی تبدیل شود.

 

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از مسئولان دلسوز دغدغه اشتغال، ازدواج، کاهش بیکاری، رشد، توسعه و پیشرفت جوانان این مرز و بوم را دارند، مجلس با موافقت ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی مازندران گام بلندی را برای توسعه و حل مشکلات اقتصادی مناطق این استان شمالی کشور برداشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار