امیری سوادکوهی:

اختلاف و تشکیک در بین عزاداران، کار شیطان است

محقق و نویسنده جوان شیعه در سخنانی در حسینیه مرکزی قادیکلای سوادکوه و در جمع باشکوه سوگواران عاشورایی گفت: اختلاف و تشکیک در بین عزاداران، کار شیطان است.

به گزارش راه شلمچه از سوادکوه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی با اشاره به این مطلب که یکی از ناله های پس از شهادت سیدالشهداء، ناله ی شیطان بود گفت: پس از شهادت امام حسین علیه السلام ناله ی شیطان بلند شد، عفریته ها نزد او آمدند و گفتند ای ابلیس! حسین را کشتند!، می بایست پایکوبی کرد! چرا نگران و ناراحتی؟!، ابلیس گفت: آری! حسین را کشتند، ولی او سفینة النجاة امت می شود و عزای حسین مردم‌ را بسوی کمال سوق داده و آنان را از تحیر و سرگردانی نجات می دهد.


شیطان پس از آن از عفریته ها سؤال کرد چه باید کرد! هر کدام پاسخی دادند که شیطان را قانع نکرد.


 شیطان فریادی زد و گفت: ای عفریته ها! بروید در میان عزاداران امام حسین علیه السلام، اختلاف بیندازید و در امر شعائر حسینی و عزاداری تشکیک انداخته و از صلابت و شکوه آن بکاهید.


این محقق جوان، با اشاره به اینکه محرم ماه سنجش و غربالگری است که بواسطه ی آن امتحان سنگینی برای مدعیان محبت و وفاداری در سر تا سر کره ی زمین رقم می خورد. چه دل های تنها، حیران و شکسته ای که امام حسینی می شود و چه تپش های قلب ملتهبی به صاحب نفس مطمئنه یعنی سیدالشهداء آرام می‌گیرد و چه بیمارانی در دارالشفای حسینیه ها شفا و عاقبت امرشان ختم به حسین ارواحنا فداه می‌شود.


وی تأکید کرد چه زبان هایی که آتش از آن شعله ور و در اسارت جهل گرفتار و با کلماتي تلخ و دور از معرفت نسبت به امام حسین علیه السلام آلوده می‌گردد و چه طوق هایی از جهنم، از اهانت و تمسخر به خیام عزای حسینی برگردن ها نهاده و چه صورت هایی بخاطر مقابله ی آشکار با اقامه ی عزای حسینی در مقابل مادر مظلومه ی شیعه سیاه و چه عاقبت هایی ختم به دوزخ و جهنم گردد.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار