رسالت گرانمایه سازمان عمران شهرداری ساری:

امیدهایی که زنده است

هرچند محدودیت های کرونایی و بسیاری از مشکلات اقتصادی متأثر از شرایط عمومی کشور، شهرداری ها را نیز دچار چالش های جدی در روند خدمت رسانی کرده اما شهرداری ساری با اتکا به سازمان عمران توانسته همچنان سیمای یک دستگاه اجرایی فعال و اثرگذار را در تأمین عمران و آبادانی مرکز این استان به تصویر بکشد.

به گزارش ارسالی روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهرداری شهرداری ساری به راه شلمچه، دراین شهر افکار عمومی و شهروندانی که به طور نسبی با فعالیت های شهرداری و روند ارائه خدمات این دستگاه اجرایی آشنایی دارند، به خوبی می دانند که نقش سازمان عمران در برجسته سازی عملکرد این نهاد مردمی بی بدیل و نگاهی استراتژیکی به ظرفیت های این سازمان وجود دارد.



هرچند محدودیت های کرونایی و بسیاری از مشکلات اقتصادی متأثر از شرایط عمومی کشور، شهرداری ها را نیز دچار چالش های جدی در روند خدمت رسانی کرده اما شهرداری ساری با اتکا به سازمان عمران توانسته همچنان سیمای یک دستگاه اجرایی فعال و اثرگذار را در تأمین عمران و آبادانی مرکز این استان به تصویر بکشد.



در آخرین رصد از ارزیابی اقدامات صورت گرفته، تلاش بی وقفه کارکنانی را به عینه می بینیم که شب و روز برای آنها بی معناست؛ کارگرانی که علیرغم مخاطرات محیطی و تهدیدات ناشی از گسترش بیماری کرونا، عزمی راسخ در بهبود فعالیت های عمرانی شهر و شهرداری پیشه کرده اند.



قابل توجه است با نگاهی آماری به عملکرد سازمان عمران طی دو ماه اخیر باید از گسترش بهینه سازی شریان های ارتباطی شهر ساری یاد کنیم که با اجرا و اتمام رفیوژ میانی خیابان ملامجدالدین همراه بوده و بنابر اعلام منابع رسمی خبری شهرداری، این دستگاه پروژه های خود را تماماً با اتکا به ظرفیت های داخلی به انجام رسانده است؛ این پروژه در فاز دوم به سمت میدان شهدا امتداد خواهد داشت و طی زمابندی مشخص تحت پیگیری اجرایی قرار می گیرد.



 
 
پروژه های سازمان عمران در حوزه راهسازی نیز با کنترل دقیق موازین اجرایی توسط آزمایشگاه فنی مکانیک خاک به منظور کیفی سازی خدمات و افزایش پایداری محیطی به انجام می رسد و طی حدود 60 روز اخیر در معابر 3 منطقه شهر ساری شاهد توسعه زیرساخت های ارتباطی و نوسازی آسفالت بوده ایم به طوری که طی این مدت 10 عملیات ترمیم آسفالت در منطقه یک، 6 عملیات در منطقه دو و 7 عملیات ترمیم و روکش آسفالت در منطقه سه به انجام و بهره برداری عمومی رسیده است.



ارزیابی های کمی این رسانه نشان می دهد علیرغم مشکلات متعدد اجرایی، تلاشگران این سازمان به دنبال برنامه ریزی های اجرایی شهرداری ساری در ایجاد کیفی سازی راههای ارتباطی این شهر، طی 60 روز گذشته 19 عملیات زیرسازی، تسطیح و رگلاژ معابر مناطق سه گانه را اجرا کرده اند که طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده و بر اساس رویکرد عدالت محوری در توزیع خدمات، در دستور کار آسفالت قرار می گیرند.



با نگاهی به روند رو به رشد ارتقاء مبلمان شهری و مناسب سازی تردد عابرین پیاده، این سازمان گام های شاخصی در توسعه پیاده روسازی های بلوار کشاورز در جنوب شهر و میدان امام برداشته و انتظار می رود در آینده ای نزدیک شهروندان ساروی شاهد مسیرهای دلپذیری در تردد روزمره شان باشند.



سازمان عمران که در واحدهای تولیدی اش مبتکر نوین باکس ها و فراورده های بتنی پیش ساخته در پروژه های بزرگ عمرانی همچون کانال های عظیم درون شهری، زیرگذر و دیگر طرح های عمرانی است؛ بستر سازی لازم را برای اجرای پروژه های جدید شهرداری در حوزه مدیریت هدایت آب های سطحی انجام داده که قطعاً در آینده بیشتر از این پروژه ها خواهیم شنید.



توسعه خدمات عمرانی به مناطق الحاقی ساری از دیگر بخش های عملکرد سازمان عمران است که با عملیات زیرسازی معابر و دیوارچینی اراضی در مناطقی چون هولا (شرق) و بالادزا (جنوب) این شهر انجام گرفت؛ شهرداری ساری در این بخش نگاهی عمیق به ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان حاشیه شهر دارد تا بتواند در روند گستردگی عمران و آبادانی، هیچ نقطه ای از شهر مغفول نماند.



طرح های بزرگ شهرداری ساری که از آن به عنوان پروژه های پل تا پل به طول 2600 متر در شرق ساری و فاز سوم ابن شهرآشوب در بافت مرکزی شهر یاد می شود، نقطه عطف توانمندی های این سازمان مهم است که می تواند بیانگر این نکته باشد که شهرداری این شهر با وجود سازمان عمران و لزوم توانمند سازی اجتناب ناپذیر آن، می تواند خودکفاتر از هر زمانی به طرح هایی به مراتب بزرگتر از موارد مورد اشاره در نقاط مختلف این شهر بیندیشد و قطعاً با شناختی که از حمید رضا مرادی سرپرست شهرداری ساری داریم، این سناریو محتمل است که وی مهمترین دغدغه اش را در توانمندسازی و رشد فعالیت های این سازمان مهم متمرکز نماید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار