امیری سوادکوهی در اجتماع عظیم عاشوراییان:

انسانیت مدیون خون سیدالشهداء است

همزمان با ایام شهادت مظلومانه ی سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، بزرگترین اجتماع عزاداران قادیکلای سوادکوه در حسینیه مرکزی این منطقه برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، در این آیین سنتی که هزاران عاشق و دلباخته ی اهل بیت علیهم السلام حضور داشتند، مداحان اهل بیت علیهم السلام به مرثيه خوانی عاشورایی پرداخته و حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و اندیشمندان جوان شیعه به سخنرانی پرداخت.


وی در این اجتماع عظیم با اشاره به عظمت سیدالشهداء علیه السلام، قرائات مختلف و ترجمه های غلط در بیان دلیل شهادت امام حسین علیه السلام را از نکات قابل توجه دانست که می بایست نوع نگاه در این امر را تغيير و علت شهادت آن امام همام را دقیق تشریح کرد.


سوادکوهی در این محفل امام حسین علیه السلام را شهید فطرت و انسانیت معرفی و او را تنها امام شیعیان ندانست. چرا که انسانیت وامدار خون حسین بن علی علیهماالسلام است.


وی افزود: اینکه برخی دلیل شهادت سیدالشهداء را نماز می پندارند، غلط و اشتباه فاحشی است که شأن ولی خدا سیدالشهداء را تنزل بخشیده و منزلت حقیقی آن امام همام را زیر سوال می برد.


این استاد برجسته با اشاره به نماز جماعت لشکر دشمن در روز عاشورا، برخی ترجمه های غلط درباره ی فلسفه ی شهادت امام حسین علیه السلام را ظلم به مقام شامخ آن حضرت دانست و همگان را به تأمل بیشتر و واکاوی بهتر در این امر دعوت کرد.


این محقق جوان در بخش دیگری از سخنانش قدمت عزای بر سالار شهیدان را به هزار و چهارصد سال دانست و افزود : در اقامه ی عزای حسینی می بایست از یکدیگر سبقت بگیریم و رقابت در آن مفهوم عمیقی ندارد.


وی با اشاره به بيانات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره ی هیئات مذهبی، نسبت به رونق هیئتهای سکولار هشدار داد و عزاداران حسینی را به جهاد تبیین و بیانیه ی گام دوم انقلاب دعوت و دانشگاه حسینی را مقدمه ای برای فرهنگ سازی جهانی مهدوی دانست.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار