اولین نشست کشوری حزب نسل نو برگزار شد +تصاویر

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین نشست کشوری حزب نسل نو گفت: نامزد ریاست مجلس نیستم اما قالیباف رأی بالایی می‌آورد. قاضی‌زاده هاشمی:  ۹۰ درصد اقتصاددان ها از حذف ارز ترجیحی حمایت می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، اولین نشست کشوری حزب نسل نو صبح امروز در تهران آغاز شد. در این نشست علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: احزابی در کشور ما به معنای واقعی وجود ندارد و نتوانستند جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و به تعداد انگشتان دست حزبی پیدا نمی‌شود که به معنای واقعی حزب باشد. اینکه نسل نو مصمم و از بنا کار حزبی می کند کار درستی است. 

نیکزاد با بیان اینکه باید ببینیم احزاب قدرت را برای چه می خواهند؟ تصریح کرد: تک بعدی بودن احزاب در کشور مسئله شده است. 

نایب رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه نسل نو باید خط مشی و اصولی داشته باشد، تصریح کرد: هر چند این دولت آدم ها را جابجا نکرده است ولی از طرفی نیز نیروی انسانی وجود ندارد.

وی افزود: اگر فرهنگ درست شود و تربیت توحیدی باشد از درونش حاج قاسم سلیمانی ها بیرون می آید.

نیکزاد با بیان اینکه احزاب باید کار تخصصی و سازماندهی خود را انجام دهند، تصریح کرد: هر حزبی باید بتواند جهاد تبیین را در استان‌ها عملیاتی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: می توان یک پایه‌ جدیدی گذاشت و کادرسازی انجام داد ولی موفقیت زمانی است که کسانی از حق مسلم خودشان بگذرند و خودشان را فدا کنند تا انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به آرمان های الهی و انقلابی برگردد.

وی افزود: شبهه بر انقلاب و نظام زیاد شده است و بخش زیادی آن در حوزه اقتصاد است و هرچند برای  «نان، مسکن، آزادی» انقلاب نکرده ایم ولی از آرمان‌های انقلاب کمی فاصله ایجاد شده است و باید حزب برنامه سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ارائه بدهد و بگوید می خواهم کشور را به فلان نقطه برسانم.


قالیباف رای بالایی می آورد

 علی نیکزاد همچنین در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای ریاست مجلس کاندید نمی‌شوم اما برای نائب رئیسی حتما کاندید خواهم شد.


۹۰ درصد اقتصاددانان از حذف ارز ترجیحی حمایت می‌کنند 

سید احسان قاضی زاده هاشمی صبح امروز در این نشست در رابطه با حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: در این چند سال در موضوع تخصیص ارز ترجیحی، مسیر را به اشتباه رفتیم. توزیع رانتی که از مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد در این چند سال بوده، عددی بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه گفت: وقتی دولت اقدام به حذف ارز ترجیحی می‌کند،  قطعا عده ای ذی نفع شکایت می کنند، اینها با شبکه ها و جریاناتی که در دست دارند قطعا فضا سازی هایی خواهند کرد تا تداوم مسیر قبلی حفظ شود. این تداوم مسیر قبلی قطعا ما را به پرتگاه های سقوط چندین برابر خواهند رساند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در این شرایط مردمی سازی و تبیین و استفاده از ظرفیت های مردمی و نخبگانی ضروری است. حذف ارز ترجیحی از جمله موضوعاتی است که ۹۰ درصد اقتصاددان ها از آن حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: دغدغه کنونی نظارت است. خوشبختانه دستگاه های نظارتی کم نداریم. طبق آمار ۱۶ دستگاه نظارتی داریم، اما آیا کارکرد نظارت بر حوزه قیمت ها و بازار، کنترل و تنظیم بازار الزاما دستوری رخ میدهد؟ یا نیازمند آن است که اتحادیه و صنوف و تشکل ها و مجامع منتخبین حوزه های تولیدی نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند، باید نظارت ها مردمی باشد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار