اولین یادواره «درون مدرسه ای» در گنبد کاووس برگزار شد

یادواره شهدای در مدرسه بیک‌زاده و با حضور مسئولین و خانواده معظم شهدا به عنوان اولین یادواره درون مدرسه‌ای شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، در این مراسم بعد از تلاوت قرآن کریم و سرود ابتدا، سید علی کریمیان رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه بیگ زاده ضمن عرض خوش آمد گویی به حضار سخن خود را با الهام از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست آغاز نمود و گفت: امروز قرار است اولین یادواره شهدای درون مدرسه ای با عنوان " در مسیر لاله ها" و رونمایی از تصویر و تمثال شهید شاخص این مدرسه"شهید استواریکم محمد عسکری" را برگزار نمائیم و حضور شما نو نهالان عزیز در این مراسم به گفته مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست زیرا شما با حضورتان و برگزاری این مراسم یاد و نام شهدا را زنده نگاه داشته اید.

در ادامه این مراسم معنوی خانم ها ناظری، معصومه نوربخش و زهرا سادات کریمیان به قرائت قرآن و شعر خوانی در وصف امام زمان(عج) و شهیدان پرداختند.سپس حسین آبشناس برادر شهید حسن آبشناس به خاطره گویی پرداخته و از سیره و اخلاق برادر شهیدش برای حضار سخن گفت.
وی شاخصه مهم برادر شهیدش را در بعد عبادی  و ارتباط با خدای متعال و حضور مستمر در مسجد دانست.


در ادمه این مراسم سرهنگ بازنشسته حاج مجید رضا علی بیک از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مینودشت به خاطره گویی پرداخت. یکی از خاطرات خود را که مربوط به دوست شهیدش در عملیات برون مرزی بود رابرای حضار روایت کرد.
سرهنگ بازنشسته دکتر حسین کریمی اول جانشین اسبق سپاه نینوای استان گلستان سخنران بعدی این مراسم بود.
 وی سخنان خود را با نقش دانش آموزان در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس آغاز نمود و گفت:وقتی حضرت امام خمینی (ره) در سال 41 و 42مسئله انقلاب اسلامی وقیام علیه شاه را بیان کرد عده خطاب به امام گفتند با کدامین سرباز میخواهی انقلاب کنی و با شاه مبارزه کنی که امام(ره) فرمودند : سربازان من در گهواره ها هستند.


این یادگار 8 سال دفاع مقدس در ادامه گفت: این سربازان در گهواره امام خمینی(ره)، شدند پیش قراولان انقلاب اسلامی و در تظاهرات علیه شاه ملعون شرکت می کردند و مدتی بعد شدند رزمندگان پیش تاز در جبهه های حق علیه باطل وآن دسته که سن و سال کمتری داشتن مثل شما دانش آموزان عزیز  در پشت جبهه  و در مساجددر بسته بندی مایحتاج رزمندگان و به کمک و پشتیبانی از جبهه ها مشغول بودند.


این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ما 36هزار شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس نموده ایم و امروز من می خواهم دو خاطره از شهدای دانش آموز رابرایتان بیان می کنم ، در موقع اعزام به جبهه ما از چهره برخی این عزیزان می فهمیدیم که  این بزرگواران در این اعزام و عملیات شهید خواهند شد یکی از این شهیدان عزیز دانش آموز شهید حسن آبشناس است که در همین کوچه ی پشت مدرسه شما زندگی می کردند، شهید آبشناس کسی بود که  سجده های طولانی اش در مسجد زبان زد بود و از اول نماز تا آخر نماز اشک می ریخت. و شهید دیگر شهید حسن نادعلی است از بچه های محله اروند رود، اینها از جمله کسانی بودند که در روز اعزام از انها وصیت نامه گرفتم وصیت نامه های چند خطی و در همان عملیاتی هم که رفتند، به شهادت رسیدند. یعنی اینقدر، ارتباتشان با خدا محکم بود.


وی خطاب به معلمین حاضر در مراسم گفت: ما غافل نشیم از این بچه ها،ما برای این انقلاب شهید داده ائیم بچه هایمان 3ماه 4ماه پنج ماه8 ماه 10ماه در کشور عراق در قلب دشمن مبارزه کردند بر علیه دشمن و از خانواده هایشان اطلاع نداشتند،خیلی از این شهیدان در زیر شنی تانکها قطعه قطعه شدند،خیلی از بچه هامان در کردستان در جلوی عروس وداماد کومله و دموکرات،  بچه های سپاه به جای گوسفند سرشان بریده شد. اینها قصه نیست اینها واقعیت های است که در دفاع مقدس ما به وجود آمد. لذا امروز مهمترین وظیفه ی شما به عنوان معلم حفاظت از بچه هاست و حفاظت از آرمانهای شهداست.


کریمی اول سخنان خود را چنین ادامه داد: آن زمان این بچه ها رفتند وشهید شند و از عزت و شرف وناموس و دینمان دفاع کردند، ما وظیفه داریم  آن ارزشها را،آن افتخارات را به این بچه ها منتقل بنمائیم و آنان را در مقابل اندیشه و تهاجم غرب که دارد با تهاجم نرم وارد خانه هایمان می شود و دارد بنیان خانواده هایمان را نابود می کند باید مراقبت کنیم و این دختر ارزشمند الهی اسلامی مان را بر اساس آموزه های دینیمان آموزش بدهیم و اگر این کار را به عنوان معلم نکردیم و خودمان را در مسیر تبلیغات دشمن قرار دادیم و از تعلیم و تربیت بچه ها عقب بیفتیم مطمئن باشیم بنیان فکری و اندیشه ای مان به باد خواهد رفت  و آنچه برای آن خون داده ایم ،آن خون ها به باد خواهد رفت. لذا ما وظیفه داریم در دفاع از انقلاب اسلامی در مجموعه تعلیم تربیت آنچه که شهدا به ما وصیت کرده اند،آنچه که آنها رفتند برایش جان دادند و خون دادند و آوارگی کشیدن ،سختی کشیدند از یاد نبریم وگرنه خداوند این نعمت انقلاب اسلامی را از ما می گیرد.


وی در پایان گفت: ما باید داشته های قبل انقلاب و بعد انقلابمان را به دانش آموزمان منتقل بکنیم تا این دانش آموز بداند که ما میتوانیم این دختر بچه بداند که ما میتوانیم از همین الان ذهن اور ا آماده کنید که شمامی خواهید آینده این کشور را بسازید .
در پایان این مراسم از نمایشگاه تولیدات بچه های مدرسه توسط مسئولین حاضر بازدید به عمل آمد .

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار