برگزاری سی‌و‌سومین سالروز شهادت عیسی بیگی در گنبدکاووس

سی و سومین سالروز شهادت سردار شهامت عیسی بیگی در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، سی و سومین سالروز شهادت سردار شهامت عیسی بیگی به همت انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس و اداره کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گلستان و واحد فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گنبد کاووس به صورت ابتکاری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار شد.


این برنامه با حضورآقای سید علی کریمیان مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرمانداری گنبدکاووس ، محمود موحدی مسئول فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجه الاسلام پور صیادی روحانی آن اداره و کودکان و نوجوانان عضو انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس برگزار شد.


مراسم با تلاوت قرآن توسط کودک خردسال خانم معصومه نور بخش و شعر خوانی گروهی کودکان عضو انجمن آغاز و سپس آقای سید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس ضمن عرض خیر مقدم به حضار گفت: امروز در کنار هم گرد آمده ایم تا یاد و نام یکی از سرداران دلاور شهرمان را که در گمنامی بسر می برد را گرامی بداریم.


وی در ادامه گفت: این سردار شهید ازحافظان و مربیان قرآنی و اساتید عقیدتی سپاه گنبد کاووس بودند که بنده هم توفیق شاگردی این عزیز را داشته ام. دلاوری ازقوم آذری که رشادتهای بسیاری در جبهه های حق علیه باطل داشته و بارها و بارها مجروح شد اما تا آخرین روز جنگ دست از نبرد با دشمن بعثی برنداشت تا اینکه عاقبت خداوند عاشقش شد واو را پذیرفت و آسمانی شد.


در ادامه این مراسم حجه الاسلام پور صیادی در خصوص الگو پذیری خود و جوانان از این شهدای گرانقدر سخنانی ایراد نمود وگفت: اینکه امروز با توجه به همه خطرات وآسیبهای که از ویروس منحوس کرونا خورده ایم ولی بازهم با رعایت پروتکل های بهداشتی یاد و نام شهدای چون شهامت عیسی بیگی فراموش نمی شود و هرچند مختصر اما مفید مراسمی به یادشان برگزار می شود که نشان دهیم هرگز آنان و راهشان را فراموش نخواهیم کرد.


وی در ادامه توصیه اکید نمودند که همه ما مسئولیم که به خانواده و دوستان خود در راستای رعایت پرتکل های بهداشتی تذکر دهیم وآن را رعایت کنیم تا هم سالم بمانیم و هم باری را از دوش کادر درمان برداریم.



این مراسم با شستشوی مزار شهید عیسی بیگی با گلاب و خوانش شعر پاسدار قرآن توسط زهراسادات کریمیان ادامه یافت.
در پایان مراسم با بسته های غذایی از حاضرین پذیرایی به عمل آمدو تعداد 50 جلد کتاب" پاسدار قرآن" بین کودکان و نوجوانان توزیع شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار