تاکید رئیس مجمع خیرین بر اهمیت جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

حبیب الله بور بور رئیس مجمع خیرین کشور، خواستار تهیه  طرحی جامع در رابطه با آموزش های فنی و حرفه ای  و تصویب و اجرای آن توسط  دولت و مجلس شد.

به گزارش راه شلمچه، دویست و هفتاد و دومین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور، "حبیب الله بور بور"، رئیس مجمع خیرین کشور، غلام حسین حسینی نیا « معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش  فنی و حرفه ای »، معاونین سازمان و  اکبر رنجبر زاده «معاون سازمان نظام پزشکی کشور» در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور  تشکیل شد.

جلسه هیئت مدیره مجمع  خیرین کشور با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با سخنان رییس مجمع خیرین کشور، رسمیت یافت.

در ابتدای این جلسه، حبیب الله بوربور، با ابراز نارضایتی از اقدامات کنونی سازمان  آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: متاسفانه اقدامات خوب پیشین، با تغییر مدیریت ها کمرنگ شد و حتی برخی از آنها نیز از بین رفته است.

وی  بر جایگاه آموزش فنی و حرفه ای و نقش این سازمان در پیشرفتِ اشتغال و رونق و تولید کشور تاکید کرد.

رئیس مجمع خیرین کشور،به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیشنهاد داد، طرح جامعی در رابطه با آموزش های فنی و حرفه ای تهیه، تا از طریق دولت و مجلس نسبت به تصویب و اجرای آن اقدام شود.

رئیس مجمع خیرین کشور ادامه داد: ابعاد علمی و عَملی و جدیت در اجرای برنامه‌های کاربردی زودبازده در این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

اهم موارد مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل است:

 غلام‌حسین حسینی نیا، خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  ارائه کردند  و با توجه به تأثیر بسزای آموزش های فنی و حرفه ای در  اشتغالزایی و توانمندسازی بیشتر و سریعتر هم در بٌعد  کمی و هم در سطح کیفی برای افراد جامعه،  به ویژه در دوران تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی خواستار همکاری و مساعدت خیرین و مجمع خیرین کشور در این حوزه شد.

در رابطه با درخواست حسینی نیا، مقرر گردید شبکه‌ای از موسسات و مجامع خیریه در حوزه فنی و حرفه ای که تعداد آنها بیش از ۷۰ موسسه است با پیگیری مجمع خیرین کشور و  یاری دکتر ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور،  تشکیل و از طریق توان این شبکه در رفع مشکلات و نیازهای سازمان فنی و حرفه ای تلاش لازم انجام گردد.

 زهرا خرمنگیر، از خیرین حوزه سلامت، دیگر مهمان این جلسه بودند که جهت همکاری و همفکری با مجمع خیرین کشور به ویژه در رابطه با اجرای طرح نذر تخصص اعلام آمادگی کردند.

رنجبر زاده ،معاون امور  اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد، با توجه به اینکه پس از جلسات حضوری و مجازی متعدد فیمابین  با موسسه دکتر نکست در جهت اجرای طرح نذر تخصص به توافق  لازم نرسیده اند.

همچنین  مقرر گردید در  جلسه اختصاصی در محل سازمان نظام پزشکی با حضور افراد ذیربط به این موضوع پرداخته شود  و  مشکللات پیش رو مطرح گردد.

هدف از برگزاری این جلسه  حل مساله  و ارائه راهکار جهت استمرار روند خدمت رسانی و پیشبرد طرح نذر تخصصٍ مجمع خیرین کشور خواهد بود.

 نوروزی، مدیرعامل مجمع خیرین استان کردستان، از دیگر مهمانان جلسه با گزارش اجرای طرح آموزش تعداد ۶۵ سرپرست  خانم خانوار و تشکیل کارگاه  خیاطی البسه ویژه اقلیم و فرهنگ کردستان ایران  و توانمند سازی ایشان، آمادگی خود را جهت حضور در جلسه بعدی و اعلام فعالیت‌های مجمع خیرین استان کردستان اعلام داشت.

همچنین دکتر شهرابی به دعوت دکتر ولیئی در جلسه حضور داشتند، که پس از ارائه شرایط اخذ  مقام مشورتی مجمع در سازمان ملل مقرر گردید، هزینه‌های اولیه پیگیری این امر تامین و اقدامات لازم توسط ایشان صورت پذیرد.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار