ترامپ با تقویت تیم حقوقی‌اش به جنگ استیضاح می‌رود

رئیس‌جمهور آمریکا تیم حقوقی خود را برای جلسه استیضاح سنا، با سه وکیل کهنه‌کار تقویت کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه نام «کن استار» و «آلن درشویتز» و «رابرت ری» را که از وکلای باسابقه به شمار می‌روند، برای پیوستن به تیم حقوقی‌اش در جلسه استیضاح سنا که هفته آینده آغاز می‌شود، معرفی کرد.

او با انتخاب این وکلای شناخته شده، سعی کرد تیم حقوقی خود را تقویت کند، اما هر یک از این افراد سوابقی نیز در پرونده کاری خود دارند که از آن انتقاد می‌شود. مثلا درشویتز وکالت «جفری اپستین» را برعهده داشت که به عنوان متخلف جنسی محکوم شد و استار به علت نحوه رسیدگی خود به تخلفات جنسی تیم فوتبال از ریاست دانشگاه برکنار شد. رابرت ری نیز زمانی به تعرض به یک زن متهم بود.

ترامپ با تقویت تیم حقوقی‌اش به جنگ استیضاح می‌رود

وکلای جدید ترامپ

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد اطمینان دارد این تیم می‌تواند از ترامپ در برابر اتهامات بی اساس مطرح شده دفاع کند. اما این تیم با دو چالش همزمان مواجه است؛ یکی جلب حمایت سناتور‌های جمهوریخواه از رئیس جمهور و دیگری ارائه پرونده به نحوی باور‌پذیر برای عموم مردم آمریکا که این جلسه را از تلویزیون مشاهده می‌کنند.

روز سه‌شنبه قرار است جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا برگزار شود. پرونده استیضاح روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه از مجلس نمایندگان -که اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست- به‌طور رسمی تحویل سنای آمریکا -که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است- داده شد. ترامپ به دو دلیل «سوء استفاده از قدرت» به دلیل تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین و تحت فشار قرار دادن او برای تحقیق دربارۀ احتمال فساد مالی فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌خود، و «مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» استیضاح می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار