حمید رسایی استاندار قم یا قزوین می‌شود

 انتخاب استانداران قم، تهران و خراسان رضوی در اولویت بعدی دولت خواهند بود و احتمالا در جلسه آتی دولت در خصوص این سه استان بعد از خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش راه شلمچه، بر اساس شنیده‌های خبرنگار ما حجت‌الاسلام حمید رسایی که در دوره هشتم و نهم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود هم اکنون یکی از گزینه‌های استانداری قم به‌شمار می‌آیند و از طرفی نام وی را برای استان قزوین هم مطرح کردند.

رسایی در دولت نهم مشاوروزير و مديركل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم بود و در قم جایگاه سیاسی بسیار خوبی دارد که اگرچه قصد داشت در دوره گذشته برای نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی شرکت کند اما تصمیش را تغییر داد و برای تهران ثبت‌نام کرد که با توجه به اینکه در هیچ لیستی قرار نداشت اما آرای بسیار خوبی داشت.

حمید رسایی روحانی شجاع انقلابی است که اگر دولت رئیسی وی را برای استانداری قم معرفی کند قطعا برای این استان مذهبی عملکرد قابل قبولی خواهد داشت.

رسایی مرداد ماه سال 1347 در تهران متولد شد. او تحصیلات دبستان و متوسطه را در خیابان ایران در محله مذهبی تهران، پشت سر گذاشت و پس از آن به هنرستان رفت و در سال 1366 برای تحصیل علوم حوزوی در قم ساکن شد. 

رسایی با آغاز جنگ تحمیلی، به جبهه رفت و سال 1365 راهی حوزه علمیه قم شد، و پس از پایان دفاع مقدس، و از سال 1367 به صورت متمرکز تحصیلاتش را در دروس حوزوی ادامه داد، او دروس مقدمات را در مدرسه علمیه کرمانی ها و با حضور در کلاس اساتیدی همچون حجج اسلام عالی، موسی گرگانی و ... آغاز کرد و بعد از آن دروس فقه و اصول را در مدرسه علمیه معصومیه ادامه داد، او پس از پایان دوره مقدمات تدریس دروس حوزوی را در یکی از مدارس مذهبی قم آغاز کرد، و هم زمان به تحقیقات مشغول شد. 

وی دوره سطح را نزد اساتیدی چون آیت الله استادی، سید احمد خاتمی، موسوی تهرانی، مسعودی خمینی و محمدی خراسانی سپری کرد و در سال 1375 به پایان رساند، و همچنین از کلاس های درس خارج آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، فاضل لنکرانی و علیدوست بهره مند شد. 

رسایی در مدت تحصیل برای تبلیغ به شهرها و کشورهای دیگر سفر می کرد، و به دلیل آشنایی با زبان عربی و انگلیسی علاوه بر حضور تبلیغی کوتاه مدت در کشورهای آسیای جنوب شرقی، مثل پاکستان، بلغارستان، لبنان و فیلیپین مدت دو سال را در اوگاندا، یکی از کشورهای آفریقایی به تبلیغات و فعالیت آموزشی گذراند. رسایی همکاری با مرکز تحقیقات داراحدیث را نیز از سال 1372 آغاز کرد.

رسایی فعالیت های سیاسی خود را در سال 1374 با انتشار کتاب "روحانیت و سلامت انتخابات" آغاز کرد، و پس از آن جلسات سخنرانی، میزگرد و مناظره بسیاری را برگزار کرده است.

هفته نامه 9 دی، نشریه ای ایست که با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی حجت‌الاسلام حمید رسایی منتشر می شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار