خبرنگار مطرح صدا و سیما کاندیدای مجلس شد +سوابق

نسرین نوری خبرنگار پارلمانی صدا و سیما کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس شد.

به گزارش راه شلمچه، نسرین نوری ۲۳ سال پیشینه رسانه‌ای دارد و ۱۲ سال خبرنگار مجلس بوده است. او در حال حاضر مدیریت اطلاع رسانی و ارتباط با نمایندگان صداوسیما را بر عهده دارد.

نوری با توجه به سوابقی که به عنوان خبرنگار و گزارشگر صدا و سیما در حوزه مجلس دارد، به خوبی با قوانین مجلس شورای اسلامی شناخت کاملی دارد و در واقع با این تجربه می‌تواند در مجلس کارآمد باشد و با توجه به این شناخت، گفت‌و‌گوی خبرنگار ما با نسرین نوری را در زیر می‌خوانید:

  نوری گفت: من ۱۲ سال مجلس را از زاویه نگاه یک خبرنگار رصد کرده ام، همین موضوع موجب شده تسلط کامل به ساختار و عملکرد مجلس داشته باشم و به خوبی می‌دانم نقاط ضعف و قوت شیوه کنونی «قانونگذاری» و  «نظارت بر اجرای قوانین» چیست. 

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی من تصویب قوانینی است که زندگی مردم را تسهیل کند، افزود: البته این مصوبات باید قابل اجرا باشد چون اگر به طور مثال قانون موثری برای «رفع مشکلات معیشتی مردم» در مجلس تصویب شود اما اجرا نشود یا قابل اجرا نباشد آب در هاون کوبیدن و اتلاف بیت المال است؛ پس «خدمت اصلی به مردم» همینجاست.

نوری ادامه داد: بارها در مجلس شاهد اصلاح قوانینی بوده‌ام که تنها چند ماه از تصویب آنها گذشته بود؛ این یعنی دقت کافی و کارشناسی لازم پیش از تصویب قانون صورت نگرفته یا تصویب آن صرفا تحت تاثیر برخی هیجانات بوده است.

نسرین نوری اشاره‌ای به قوانین زیادی که تا کنون در مجلس مصوب شد، گفت: باید توجه داشت که ما با تورم قوانین مواجه شده ایم و به میزان کافی قانون تصویب کرده ایم؛  پس آنچه نیاز داریم ثبات قوانین و تقویت بعد «نظارتی» مجلس دوازدهم است. قانونی که تصویب شود و زیر ذربین نظارت نباشد همچون تیری است که از چله رها شده اما به هدف نرسیده است.

این خبرنگار با سابقه صدا و سیما در حوزه مجلس اظهار دشت: از دیدگاه من موضوع دیگری که باید در مجلس دوازدهم مورد توجه قرار گیرد؛ باز تعریف وظایف کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی متاثر از مسایل روز همچون «فناوری های نو » است؛ چرا که موضوعاتی همچون «هوش مصنوعی» آینده حکمرانی، صنعت، پزشکی، خدمات عمومی و از همه مهم تر امنیت شغلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  نوری می‌گوید: من در ۱۲ سال گذشته؛ تقریبا در تمام رخدادهای پارلمانی کشور حضور داشته‌ام و در بطن حادثه تروریستی مجلس هم بوده‌ام. بررسی و تصویب ۱۲ بودجه سالانه، صدها طرح و لایحه، برنامه ششم توسعه، برنامه هفتم توسعه، رای اعتماد و استیضاح وزرا را درک و گزارش کرده‌ام و تقریبا با همه نمایندگان مجالس نهم، دهم و یازدهم گفت‌‌و‌گو و مصاحبه داشته و از آنان شناخت دارم.

وی نتیجه این سوابق و تجربیات را باعث شناخت کامل از اهمیت جایگاه مجلس و وظایف و مسئولیت‌های نمایندگی دانست و افزود: در صورتی که در انتخابات پیش‌رو پیروز شوم و به مجلس راه پیدا کنم برنامه های موثری در حوزه بهبود روند «قانونگذاری» و  «نظارت بر اجرای قوانین» دارم و با نگاهی مبتنی بر  عقلانیت از شعارزدگی و طرح وعده‌هایی که در چارچوب وظایف نمایندگی مجلس نیست پرهیز خواهم کرد.


بخشی از کارنامه 23 ساله این داوطلب نمایندگی مجلس دوازدهم به شرح زیر است؛

 مشاوررسانه ای نمایندگان مجلس در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی

  تهیه مستند هفتگی نظارتی مجلس به مدت سه سال در شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما 

  تهیه کننده، نویسنده و مجری برنامه زنده " قانون و نظارت" در شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما 

 تهیه کننده و مترجم برنامه "باخبرنگاران" در معاونت برون مرزی صداوسیما 

حضور در برنامه های زنده شبکه سحر به عنوان کارشناس مطالعات منطقه ای

 نویسندگی و تهیه کنندگی مستند "عملکرد معاونت امورمجلس ریاست جمهوری" 

  تهیه صدها گزارش خبری و مستند در حوزه های سیاسی و پارلمانی 

 پوشش زنده صدها برنامه و رویداد ملی و بین المللی به ویژه در حوزه پارلمانی 

سرتیم خبری در سفرهای های خارجی روسای جمهور و مجلس و وزرا

اگر خوشت اومد لایک کن
7
آخرین اخبار