کریمی‌فیروزجایی؛

دولت با واردات برنج به اقتصاد کشاورزان ضربه نزند

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: عدم حمایت جدی دولت از زارعان به ویژه افزایش ۵۰۰درصدی بهای کود شیمیایی و قیمت سرسام آور نهاده های تولید انگیزه کشاورزان را در مسیر تولید کاهش داده است.


به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی با بیان اینکه واردات بی برنامه و بی رویه برنج به کشور، روند کشت محصول استراتژیک برنج داخلی را با مشکل مواجه می کند، نیاز سالانه کشور به برنج خارجی را ۴۰۰ هزار تن عنوان و اضافه کرد: متأسفانه دولت با واردات ۸۵۰ هزار تا یک میلیون تن محصول برنج به اقتصاد برنجکاران ضربه وارد می کند.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در کشتزارهای مازندران خبر داد و افزود: با برنامه ریزی مدون و تقویت سیاست‌های حمایتی، برنجکاران شمالی می توانند نیاز سالانه کل کشور به این محصول را تأمین کنند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از ضعف سیاست‌های حمایتی دولت در قبال کشاورزان، گفت: عدم حمایت جدی دولت از زارعان به ویژه افزایش ۵۰۰درصدی بهای کود شیمیایی و قیمت سرسام آور نهاده های تولید انگیزه کشاورزان را در مسیر تولید کاهش داده است.

 

وی، کشاورزان را یاوران صمیمی دولت در عرصه تولید محصولات کشاورزی دانست و افزود: توجه به تولید و تولیدکنندگان کشاورزی موجب تقویت امنیت غذایی و ملی می شود.

 

کریمی فیروزجایی واردات را به ویژه در زمینه محصولات غذایی سم مهلک برای کشور عنوان و تصریح کرد: رویکردها و فرایندهای مدیریتی و عملیاتی در عرصه کشاورزی باید به سمت تولید داخلی باشد.

 

به گزارش خانه ملت، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی و اقتصادی نیازمند بازنگری و تغییر عمده است. بی توجهی به ایجاد ارزش افزوده در زنجیره غذایی و سایر تولیدات داخلی، خسارت بار است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار