سیدمحمد حسینی:

دولت مردمی به دنبال بهبود شرایط اقتصادی کشور است

معاون رئیس جمهور در مراسم تجلیل از معلمان نمونه در استان همدان گفت: دولت به رغم همه مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی که در آغاز با آن مواجه بود، با اجرای نظام رتبه بندی که بیش از ده سال معطل مانده بود به خاطر اهتمام به حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگیان عزیز، موافقت کرد.                

به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد حسینی در این مراسم با تبریک هفته معلم، توجه ویژه دولت به اجرای توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت سیزدهم علاوه بر مردمی، تحول گرا و عدالت محور بودن،  ولایی است و هر زمان رهبر معظم انقلاب نکاتی را بیان می کنند، رئیس جمهور بلافاصله در جلسه هیات دولت وظایف و ماموریت هر دستگاه را برای تحقق منویات رهبری عزیز مشخص می‌کند و پیگیر اجرای آن  می شود.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مدارس دولتی اظهار داشت: در کنار حوزه امنیت، سلامت و سیاست خارجی که حاکمیتی هستند، حوزه آموزش و پرورش نیز از این ویژگی برجسته برخوردار است. همانگونه که دانشگاه‌های دولتی با سرمایه‌گذاری و اهتمام دولت مورد اقبال و اولویت داوطلبان است، مدارس دولتی نیز باید به سطحی از کیفیت و ارائه خدمات آموزش و پرورشی برسند که والدین با طیب خاطر فرزندانشان را به این مدارس بفرستند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه از آغاز کرونا با غیرحضوری شدن مدارس و رها شدن دانش آموزان در فضای مجازی،  اشکالاتی در روند آموزش و به ویژه پرورش دانش آموزان ایجاد شد، تاکید کرد: با همفکری و هم اندیشی فرهنگیان متعهد، باید راهکارهایی برای رفع نواقص و ضعف های ایجاد شده، در نظر گرفته شود از جمله اینکه  فعالیت‌های جذاب پرورشی و برنامه های فرهنگی و ملی همچون راهیان پیشرفت و راهیان نور مورد توجه ویژه و حمایت جدی قرار بگیرند تا به تدریج آسیب‌های وارده جبران گردد.

 

حسینی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اجرای رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: دولت به رغم همه مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی که در آغاز با آن مواجه بود، با اجرای نظام رتبه بندی که بیش از ده سال معطل مانده بود به خاطر اهتمام به حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگیان عزیز، موافقت کرد، اما از آنجایی که با اصرار کمیسیون آموزش مجلس زمان اجرا از سه سال به سه ماه کاهش یافت و افراد مشمول طرح بدون تامین منبع مالی از حدود ۷۰۰ هزار نفر به ۹۳۳ هزار نفر افزایش یافت مشکلاتی در روند اجرا در آستانه نوروز ایجاد شد که کام مسئولان و معلمان را تلخ کرد، ولی با تاکید و توصیه های رئیس جمهور، از این چالش عبور کردیم تا با فرصت کافی اصلاحات لازم به‌عمل آید و به اعتراضات رسیدگی شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شخصیت برجسته و جامع الاطراف شهید مطهری اظهار داشت: استاد مطهری هم از دانش و بینش بالایی برخوردار بود و هم قدرت بیان و استدلال کم نظیری داشت که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌داد، این ویژگی ها در کنار سلوک و منش اخلاقی می‌تواند الگویی ممتاز برای جامعه فرهنگیان باشد.

 

وی احساس تکلیف شهید مطهری برای پاسخ به نیاز جامعه را با اهمیت دانست و گفت: شهید مطهری در موضوعات و حوزه های مختلف از جمله مهدویت، تاریخ معاصر، تعلیم و تربیت، اقتصاد اسلامی، حماسه حسینی و تحریفات عاشورا، منزلت زن و حجاب، نقد ماتریالیسم و  سوال و شبهه  اعتقادی و اجتماعی که اذهان را مشوش می ساخت وارد عمل می شد و مانع تاثیرگذاری ارباب تفکرات التقاطی و انحرافی بود و این ویژگی ها و خصوصیات می تواند درس آموز و سرلوحه معلمان و اساتید باشد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به استعداد و هوش سرشار، سخت کوشی، انضباط کاری، مجاهدت، اخلاص، آزاد اندیشی و تواضع استاد مطهری گفت: کسی که به دنبال رسیدن به جایگاه اثرگذاری در جامعه است باید رنج و مشقت و مجاهدت را به جان بخرد و بزرگانی مانند شهید مطهری از چنین همت والایی برخوردار بودند که با پرکاری و زحمت فراوان و تحمل مرارت‌ها توانستند اسوه و الگوی دیگران شوند.


حسینی با اشاره به توصیف آیت الله جوادی آملی از شهید مطهری گفت: ایشان پس از شهادت استاد مطهری گفتند که «شهید مطهری دلی داشت دلباخته قرآن، مغزی داشت سرسپرده عرفان و جانی داشت وابسته به برهان»، لذا به واسطه چنین خصوصیاتی اندیشمندی تاثیرگذار بود و اعضای گروهک فرقان چون با روشنگری های استاد نمی توانستند با لطایف الحیل، مغلطه و سفسطه به اغوای جوانان بپردازند و منافقانه و موذیانه اهداف خود را پیش ببرند، در دل شب ناجوانمردانه این متفکر بزرگ را به شهادت رساندند و ننگ ابدی را به جان خریدند.

 

معاون رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت مردمی به دنبال بهبود شرایط اقتصادی کشور است، اظهار داشت: اگر در دهه ۹۰ رشد اقتصادی ناچیز و اندک بود و بسیاری از پروژه ها به حال خود رها شد، امروز دولت مردمی با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی مصمم است رشد اقتصادی، تولید و سرمایه‌گذاری را در کشور افزایش دهد و در این راه تاکنون توفیقاتی قابل توجهی داشته است، در حوزه سیاست خارجی نیز تعاملات تجاری و گسترش روابط روابط را مشروط به چراغ سبز و همراهی چند کشور  غربی  نکرده است، بلکه با درایت، تحرک و اتخاذ سیاست متوازن تعاملات گسترده ای را با کشورهای منطقه، قدرت های بزرگ اقتصادی جهان از جمله اعضای سازمان شانگهای و کشورهای آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقا در پیش گرفته است که به فضل الهی آثار و برکات فراوانی برای کشور خواهد داشت.

 

در این مراسم که استاندار، نمایندگان همدان و دیگر مدیران ارشد استان حضور داشتند پس از خیر مقدم مدیر کل آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به آیه «علم آدم الاسماء کلها» دلیل سجده فرشتگان بر آدم را خصوصیت دانایی دانست و با تأکید بر لزوم تکریم مقام معلم از دولت خواست تا اهتمام بیشتری برای جبران کم توجهی های گذشته نسبت به فرهنگیان داسته باشد.

 

در ادامه استاندار همدان وقت سخنرانی خود را به دو تن از معلمان داد تا نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را مطرح کنند که این اقدام با استقبال حضار مواجه شد.

 

همچنین حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس نیز در سخنانی اجرای نظام رتبه بندی از سوی دولت مردمی را اقدامی بزرگ توصیف کرد و گفت: از ۱۰ سال قبل که قرار بود نظام رتبه بندی به تصویب برسد و عملیاتی شود، کسی جرات این اقدام بزرگ را نداشت اما دولت سیزدهم با همکراهی مجلس یازدهم با وجود همه مشکلات و موانع آن را تصویب و اجرایی کرد و اعتبارات لازم را تامین و اختصاص داد که جای تشکر و قدردانی دارد.

 

حاجی بابایی با یادآوری نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش و لزوم اهتمام به آنها، خاطرنشان ساخت: در چندین جلسه که با آیت الله رئیسی داشتم ایشان همواره بر حمایت از معلمان تاکید داشته و دستورات خوبی برای پیگیری مطالبات این قشر فرهیخته دادند.

 

در بخش پایانی این  مراسم با حضور معاون رئیس جمهور،استاندار، حاجی بابایی و مدیرکا آموزش و پرورش از خانواده شهدای معلم و نیز معلمان نمونه و برگزیده استانی و کشوری تقدیر به‌عمل آمد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0