امیری سوادکوهی:

راه زیارت اربعین به خیمه‌ی ظهور ختم می‌شود

اربعین موعد تجدید بیعت با آن خورشید بی قرین و تکیه گاه روح الامین، امام صحرانشینی است که جاده های پر رمز و راز نینوایی آن به خیمه ی ظهورش ختم می شود.



به گزارش راه شلمچه، همزمان با فرا رسیدن زیارت اربعین حسینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در نوشتاری ادیبانه و فاخر به تبیین اهمیت و جایگاه رفیع آن پرداخت. 

متن این یادداشت بدین شرح می باشد:

زیارت اربعین، آیین و سنّتی وزین و طنینی حزین از علامات مؤمنین است که سیره ی متداول اهل یقین بشمار می رود که با شکوه عاشورایی اش تسکین بخش داغ های سنگین دوران غربت دین بوده و مرهمی بر دل های غمین از جور ننگین دشمنان امیرالمؤمنین ارواحنافداه می باشد.
اربعین موعد تجدید بیعت با آن خورشید بی قرین و تکیه گاه روح الامین، امام صحرانشینی است که جاده های پر رمز و راز نینوایی آن به خیمه ی ظهورش ختم می شود.
بشتابید بسوی رستاخیز صالحین، فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ.
زیارت اربعین حسینی مدرسه ی بزرگ انسانیت و چشمه ی جوشان محبت است.
نیم نگاهی به میزبان های عراقی در طریقِ مشایه می تواند تلنگری به مدعیان فرهنگ و انسانیت در جوامع بشری باشد.
این پیامبران محبت، مردان و زنان استوار و با صلابت، خادمان با اخلاص و مردمان کشور ستمدیده ای هستند که از ظلم صدامِ سفّاک، اکثریت آنها هنوز به نان شب محتاجند و بیشتر آنها در فقر محض زندگی می کنند.
میهمان نوازی و اطعام دهی بی نظیر آنها در مسیر کربلا، از دسترنج و مزد عرق های کارگریِ مردان و زنان و فرزندان آنان در گرما و سرمای طاقت فرسای عراق است که با تمام وجود از جیره ی یکساله ی خانواده هایشان برای ارباب بی کفنان خرج می کنند.
می بایست دانشگاه اربعین را همه جانبه مشاهده کرد و از آن درس گرفت. زیارت اربعین درس انسانیت را به جهان مخابره می کند. ما در ابلاغ آن چه قدمی برداشتیم؟!

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار