زیارت اربعین شاهراه معرفت

در آستانه ی ایام حزن و ماتم اربعین حسینی و بزرگترین اجتماع بشری در کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و اندیشمندان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه به تشریح این روز استثنایی در تاریخ پرداخت.

به گزارش راه شلمچه، متن این یادداشت بدین شرح می باشد:

زیارت اربعین حسینی شاهراه معرفت و موعد تجدید بیعت با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است که قوام دین، تثبیت آیین و زدودن زنگار از فطرت مؤمنین را به دنبال خواهد داشت.
 شکوه اربعین وعده ی قطعی الهی است که پیامبر اعظم برافراشته شدن پرچم حسین بن علی علیهماالسلام بر گستره ی تاریخ را قطعی و سنّت خود پنداشته و اراده فرموده که چراغ پرفروغش با شبهه افکنی ها، مخالفت ها و کارشکنی ها خاموش نشود. به یاری امام حسین علیه السلام بشتابیم که نصرت حضرت محصور به عاشورای سال ۶۱ هجری نبوده و نیست.
 باید احیای زیارت، عزا و فرهنگ حسینی را فریاد زد تا عَلَمِ توحید و انسانیت در کره ی زمین استوار بماند، چرا که از اعجاز این دستگاه بی نظیر آن است که مس وجود «شَقی» را به کیمیای حسینی اش«سَعیِدْ» خواهد کرد حتّی «فِی بَطْنِ اُمِّه»!. ملتفت باشیم که هرگونه کوتاهی و بی تفاوتی در یاری رسانی سیدالشهداء و ممانعت در زیارت آن حضرت، نفرین ابدی رسول الله و شرمساری قاطعان طریقش را در پی خواهد داشت. ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار