پیام تسلیت امیری سوادکوهی در ارتحال مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

در پی ارتحال غمبار مرجع عالیقدر شیعیان جهان، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، محقق و نویسنده جوان شیعه حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی که سالها از محضر آن مرجع ولایی کسب فیض نموده و ایشان را بعنوان مرشد، بزرگ، مشاور و تکیه گاه خود می دانست، در پیامی این مصیبت تلخ را تسلیت گفت.

به گزارش راه شلمچه، متن این پیام بدین شرح می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال غمبار و جانگداز سرباز مخلص، برجسته و غیور حضرت بقیت الله الاعظم حجت بن الحسن العسکری ارواحنافداه بزرگ، مرشد، راهنما و تکیه گاه ما، مرجع عالیقدر شیعیان جهان، شیخ الفقهاء، مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف قلب امتی را جریحه دار و نمک بر زخم غربت مذهب در دوران غیبت موعود امم امام زمان ارواحنافداه نهاد و جهانی را داغدار فقیهی جامع ، محققی متتبع و متعبدی روشن ضمیر کرد که محضر علمی و معنوی شان برای عارفان به مقام علمی آن نادره ی دوران غنیمت و برای معاندان و مخالفان فرصتی بود که بتوانند از صافی و صفا و زلالی آن دریای با فضیلت بهره مند و از تاریکی ها و سرگردانی رهایی یابند .
شخصیت با عظمت و گرانسنگی که معرفت و عرفان حقیقی را تنها در کلمات و ادعیه ی حضرات معصومین علیهم السلام می دانست و در عمر شریف خود راهی جز مرام و مسلک خاندان بیت رسالت نپیمود.
بی شک با ارتحال آن دلداده ی آل الله و دلسوخته ی عترت، دایرةالمعارف علم و فقاهت و کلام، امام زمان ارواحنافداه سرباز مخلص، غیور و بی بدیل خود را از دست داده اند و این مصیبت قلب مبارک آن امام همام را داغدار و جريحه دار نموده است.

اثر گرانسنگ منتخب الاثر که به عنایت امام زمان ارواحنافداه توسط معظم له نگاشته شده و دهها اثر وزین دیگر علمی توسط آن زعیم عالیقدر، برگ زرینی از حیات علمی شان بوده که شرح آن در این مجمل نمی گنجد.
این مرد بزرگ سال ها برای حقیر بعنوان کهف، پناهگاه و پدری شفیق و راهنمایی ژرف اندیش بود که قدم به قدم مسیر را از کلمات و انفاس ولایی و برائی شان بهره جسته و تأیید و مقبولیت تألیفات، نوشتارها، مناظرات، مقالات خود و... را با لبخند ملیح و کلمات محبت آمیز و پدرانه شان به نظاره و شور و شعف می نشستم.
ادب و وقار، تواضع و فروتنی، دغدغه و غیرت نسبت به دین و مذهب، ناراحتی از وضعیت معیشت مردم، مواضع جامع الاطرافشان در مسائل سیاسی از جمله خصوصیات منحصر بفرد این اعجوبه ی دهر بوده که در مقالات گذشته ی خود در تبیین سیره ی علمی و عملی شیخ الفقهاء بدان اشاره و در آینده بیشتر از زعیم و پیشوای کبیر قرن سخن خواهم گفت.
آن فقیه خستگی ناپذیر که در حقیقت شناسنامه ی حوزه فرهیخته ی علمیه قم بودند ، استاد بزرگ اخلاص و تواضع بشمار می رفتند که نگاهی باطن بین و جامع نسبت به مسائل جهان اسلام داشتند و فقدان ایشان مصیبت تلخ و غیر قابل جبران برای جهان اسلام خواهد بود.
خدمات، پشیبانی و دلسوزی های ایشان از انقلاب و رهبری معظم اظهر من الشمس بوده و خود رکن رکین شورای نگهبان بودند و حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات می دانستند.
اینجانب به نوبه ی خود بعنوان یکی از شاگردان کوچک مکتب تربیتی شیخ الفقهاء مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، این مصیبت بسیار بسیار تلخ را به ساحت مقدس موعود امم امام زمان ارواحنافداه، علما و مراجع عظام شیعه، رهبر انقلاب، به عموم حوزه های علمیه شیعه، به بیت رفیع آن مرجع راحل، به بیت مرحوم آیت‌الله العظمی حاج سید محمد رضا گلپایگانی قدس سره، بیت آیت الله العظمی موحد ابطحی قدس سره و سایر بیوت وابسته خصوصاً به فرزند و یادگار برومندشان، برادر ارزشمندم جناب مستطاب آیت الله حاج شیخ حسن آقای صافی گلپایگانی دام ظله و دوست ارجمند و یار دیرین مان جناب مستطاب حجت الاسلام حاج شیخ محمد مهدی صافی گلپایگانی دام عزه و خدمت صدیق ارجمند، همراه و همگام همیشگی آن زعیم روشن ضمیر، جناب حاج مهدی فقیهی دام عزه تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان علو درجات را برای پدر معنوی شيعيان جهان مسئلت می نمایم.

دعای خیر امام زمان ارواحنافداه بدرقه ی سرباز کم نظیر حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف.

امیری سوادکوهی _ قم المقدسه
۲۹جمادی الثانی ۱۴۴۳ هجری قمری

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار