فلسفه ی زیارت اربعین حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی: زیارت اربعین به ما می آموزد حقیقت دین خود را از که طلب کنیم که مبادا حتی به نام امام حسین علیه السلام، ما را همنشین اردوگاه یزید نکنند.

به گزارش راه شلمچه، همزمان با حرکت عظیم عاشقان امام حسین علیه السلام در سرتاسر جهان به سمت کربلای معلی برای زیارت اربعین حسینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی به فلسفه ی پیاده‌روی و زیارت اربعین پرداخت و همگان را به مددرسانی آن امام مظلوم فراخواند.
متن این یادداشت بدین شرح می باشد:

فلسفه ی عزای باشکوه و بی نظیر پياده روی اربعین حسینی ، لبیک به مدد خواهی آن امام همام و ابراز ارادت، مودّت، تجدید بیعت و تکریم اهداف عالیه ی الهی و مواسات با کاروان غمبار عاشورایی است که رسالت عظیم زینب کبری سلام الله علیها را فریاد می‌زند که به جهانیان ابلاغ کند که قرآن ناطقی چون حسین بن علی علیهما السلام با خون پاک و حلقوم بریده اش درخت توحید را آبیاری و به انسانیت حیاتی دوباره بخشید، از اینرو می بایست متمسک و پناهنده ی به او شد.
زیارت اربعین مصداق بارز چنگ زدن به ریسمان محکم الهی است و ضرورت پیاده روی اربعین از آیه ی شریفه ی «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» سر چشمه می گیرد. زیارت اربعین حسینی از نگاهی دیگر، اتمام حجّت با ظالمان و مستبدان جهان است که به این باور برسند که ظلم پایدار نخواهد ماند.
زیارت اربعین تلنگری است بر جوانان که مراقب راهزنان اعتقادات، حرّافان و کفتارانِ عنودی باشند که سالها در لباس دوست، به نام آزادی، دین، روشنفکری و روشنگری در جامعه پوست انداخته و خود را بعنوان یک تئوریسین و متفکر به مردم تحمیل می کنند.
زیارت اربعین به ما می آموزد حقیقت دین خود را از که طلب کنیم که مبادا حتی به نام امام حسین علیه السلام، ما را همنشین اردوگاه یزید نکنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار