روسیه، غرب را به محروم کردن مسکو از حقوقش در سازمان منع تسلیحات شیمیایی متهم کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، احتمالا کشورهای غربی تلاش خواهند کرد تا حقوق روسیه در این سازمان را تعلیق کنند، درست مثل اتفاقی که پیش‌تر در رابطه با سوریه افتاد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی گفت: بدون شک نمیتوان این سناریو را  غیر ممکن دانست به ویژه از آنجایی که کشورهای غربی در سال‌های اخیر با تلاش‌های بی حد و حصر خود در لاهه نشان داده‌اند که نه تنها برای مذاکره و حل ادعاهای دو طرف آماده نیستند بلکه تمایلی هم به این کار ندارند.

وی افزود: اگر عضویت روسیه تعلیق شود، این مساله نشانگر فروپاشی نهایی این سازمان خواهد بود.

این نماینده تصریح کرد:‌ روسیه به تلاش‌های خود در احیای حاکمیت قوانین بین‌المللی، حفظ شان کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و عادی‌سازی کارآمد و عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی ادامه خواهد داد.

وی گفت: امیدواریم همتایانمان از کشورهای غربی نیز نهایتا یک رویکرد مسئولانه نسبت به آینده سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که نقش کلیدی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ایفا می کند، از خود نشان دهند و از "دیپلماسی هوچی گرایانه" به سمت همکاری و گفت‌وگوی واقعی تغییر موضع دهند.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در آوریل قطعنامه‌ای را در رابطه با تعلیق حقوق و امتیازهای سوریه تصویب کرد. روسیه به همراه ۱۴ کشور دیگر با این قطعنامه که حقوق سوریه را در رای‌ دادن در کنفرانس احزاب و شورای حکام، نامزد شدن در این شورا و میزبانی هر یک از رویدادهای سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی محدود می‌کند، مخالفت کردند.       

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار