روشنگری مهم رسایی در باره توافق دولت با آژانس انرژی اتمی

با همه این بی مهری‌ها اما پیگیری و روشنگری‌های رسایی خریدار دارد و با وجود شیوع ویروس کرونا پایگاه اصلی رسایی را در مساجد و حسینیه‌ها قطع کرده اما او ارتباط با مردم را قطع نکرده و شبکه‌های اجتماعی(تلگرام و اینستاگرام) طرفداران زیادی دارد.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی یکی از مخالفان جدی تصویب برجام در مجلس نهم بود که به‌همراه تعدادی اندک از نمایندگان در آن جلسه، سرسختانه برای به تصویب نرسیدن در مجلس بسیار تلاش کردند اما آن 20 دقیقه معروف به وقوع پیوست و گویی فیلم پس از برجام را آن چند نفر قبلا دیده بودند که آن همه اصرار می‌کردند.

رسایی نماینده مجلس نیست و هیچ تریبونی به جز فضای مجازی و هفته‌نامه 9 دی ندارد و آن طوری که بیان می‌کند در تلویزیون و رسانه ملی هم منع شده‌است و بعضی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های به اصطلاح اصولگرایی از انتشار دیدگاه وی صرف نظر می‌کنند. با همه این بی مهری‌ها اما پیگیری و روشنگری‌های رسایی خریدار دارد و با وجود شیوع ویروس کرونا پایگاه اصلی رسایی را در مساجد و حسینیه‌ها قطع کرده اما او ارتباط با مردم را قطع نکرده و شبکه‌های اجتماعی(تلگرام و اینستاگرام) طرفداران زیادی دارد.

هفته‌نامه 9 دی هر هفته منتشر می‌شود و معلوم نیست برای تأمین هزینه‌های آن چه رنجی می‌کشد و این بدان معنی است که «جیب او بسته و زبانش باز است» واضح است برای خوشایند گروه‌های سیاسی و یا اشخاص کوچکترین کرنشی نشان نمی‌دهد بلکه همواره حفظ انقلاب و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند دوران دفاع مقدس در خط مقدم است و شجاعانه در مقابل ترسوها و سازش‌گران غربگرا روشنگری می‌کند.

   بیش از هر زمانی حضور حمید رسایی در مجلس شورای اسلامی احساس می‌شود و کشور در برهه‌ای حساسی قرار دارد که اگر تصمیم گیرندگان در قوه مقننه کمترین تعللی و یا کوتاهی انجام دهند خسارت‌های سنگینی بر ملت وارد خواهد شد که شاید سال‌ها نتوان جبران کرد. 

در تازه‌ترین روشنگری رسایی در باره توافق اخیر دولت با آژانس انرژی اتمی نوشت: حتما مذاکرات هسته‌ای که منجر به ننگ‌نامه‌ و برجام شد را به یاد دارید. آقای ظریف بعد از هر توافق فاتحانه بازمی‌گشت و رسانه‌های دولتی و همسو با دولت، در شیپور پیروزی می‌نواختند و جماعتی هم در خیابان قر کمر می‌دادند و جشن پیروزی می‌گرفتند!

از جمله طنزهای مذاکرات برجامی همین حس پیروزی روحانی و ظریف و طرفداران آنها و جماعتی از مسئولان بلندپایه ساده‌اندش بودند خصوصا جماعتی که بلافاصله بعد از هر مذاکره در حالی که نه به بار بود و نه به دار، برای رهبری انقلاب پیام تبریک ارسال می‌کردند!

جالب‌تر اما آنجایی بود که پس از هر بار مذاکره و مراسم گودبای تحریم در داخل، در آن سوی منازعه، مسئولان آمریکایی‌ها پشت تریبون می‌رفتند و در مقابل دوربین‌ها با صراحت تمام اعلام می‌کردند که تحریم‌ها سر جای خودش هست، پیچ و مهره صنعت هسته‌ای ایران هم باز شده.

درباره ادعای پیروزی دولتی‌ها هم یک جمله می‌گفتند: مقامات دولت ایران برای مصرف داخلی‌شان (به عبارت دیگر برای کلاه گذاشتن سر مردم خودشان) این ادعاها را می‌کنند.

بلافاصله اما پس از این سخنان مقامات آمریکایی، حسن روحانی، ظریف، صالحی،  عراقچی، تخت روانچی و چی‌های دیگر هم در مقابل دوربین و در رسانه‌ها حاضر می‌شدند و ادعا می‌کردند که همه خطوط قرمز رعایت شده، تحریم‌ها لغو شده و مقامات آمریکایی برای مصرف داخلی خودشان این ادعاها را مطرح می‌کنند و ...

برای ما که از همان ابتدا مشخص بود، سوگمندانه اما گذر زمان به ملت ایران هم نشان داد که دولت راست‌گویان در این جدال، آمریکایی‌ها هستند و همه دیدند که تحریم‌ها بیشتر، صنعت هسته‌ای جمع‌آوری و .... شد آنچه نباید می‌شد.

وضعیتی مشابه برجام
القصه، وضعیت فعلی ما در موضوع توافق پنهانی دولت با آژانس انرژی اتمی هم تکرار همان روایت تلخ است. به طوری که ما با دو روایت مواجه‌ایم. ادعای پیروزمندانه مقامات دولتی که توافق با آژانس، هوشمندانه‌ترین تصمیم و عمل به مُرّ قانون مجلس و رعایت خطوط قرمز نظام بود و نظارتی فراتر از پادمان در کار نیست و اجرای پروتکل الحاقی متوقف  شده و...

درحالی است که رافائل گروسی پس از بازگشت از سفرش به ایران به خبرنگاران گفت: «ایران و آژانس به یک تفاهم‌نامه موقت دو جانبه رسیده‌اند که براساس آن آژانس فعالیت‌های "لازم" برای بررسی و نظارت خود را به مدت سه ماه ادامه دهد. گروسی می‌گوید این توافق "جایگزینی برای پروتکل الحاقی" نخواهد بود.»

و این یعنی پروتکل سر جای خودش هست!

رافائل گروسی به خبرنگاران گفت: «صادقانه بگویم، دسترسی‌ها کمتر خواهد بود، اما آن سطح از نظارت ضروری برای راستی‌آزمایی را که نیاز داشتیم حفظ کرده‌ایم.»

و باز این یعنی نظارت‌های پروتکل سرجای خودش هست و قانون مجلس هم کشک. یعنی طبق روال گذشته و بر اساس قرائن، باز هم طرف راستگوی قصه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یعنی همان آمریکاست!

غربی‌ها به زمان نیاز دارند تا ببینند طی ماه‌های آینده و در انتخابات پیش رو چه اتفاقی در ایران رخ می‌دهد. همانطور که چند مقام آمریکایی درباره توافق سه‌ماهه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفته‌اند که احتمالا دولت آمریکا ترجیح می‌دهد تنها پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران «تغییرات اساسی» را در سیاست کنونی‌اش در قبال برنامه هسته‌ای ایران به وجود آورد.

این روزنامه به نقل از این مقام‌ها که نامشان فاش نشده اضافه کرد علت این تصمیم آمریکا، اطمینان از این موضوع است که رییس جمهوری جدید ایران «هیچ‌گونه چرخش معناداری» در این زمینه انجام نخواهد داد.

جروزالم‌پست همچنین درباره اظهارات "رافائل گروسی" در جریان سفرش به تهران نوشت: به نظر می‌رسد گروسی به آنچه او و احتمالا غربی‌ها می‌خواهند، رسیده است، اما می‌خواهد به ایران برای "حفظ ظاهر" این کشور در زمینه تهدیدهایی که پیشتر کرده، کمک کند، بدون آنکه عملا چیزی تغییر یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار