لزوم اهتمام به جد در ارتقاء مبلمان شهری:

سخنی با شهردار ساری

در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از شهروندان حتی برای دکوراسیون داخلی منازل خویش خرج میلیاردی می کنند تا به آرامش و آسایش و نشاط روحی دست یابند...

به گزارش راه شلمچه، کمتر مهمانی یافت می شود که به محض ورود، حداقل به ظاهر شهر همانند: کوچه، خیابان، میادین، پیاده روها، سطل های زباله، جوی ها و کانال ها، پل ها، تابلوهای کوچه و خیابان، منازل مسکونی، مغازه ها، ادارات، مساجد، نوع مصالح بکار گرفته شده، نحوه تزئین میادین، فضای سبز، پارک ها و وسایل بازی و سرگرمی و ورزشی، خط کشی های خیابان ها، چراغ و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نحوه رانندگی مردم شهر، سیم کشی های برق و تلفن، پست های برق و تلفن در معابر، تیرهای برق، صندوق های صدقات، تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، ورودی و خروجی شهرها و تابلوهای مسیریابی توجه نکند و به آسانی از آن بگذرد.

 
هریک از موارد مذکور دارای شخصیت حقوقی و معنوی هستند که ضمن معرفی مختصات و مشخصات شهر دارای پیام های مهمی هستند؛ در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از شهروندان حتی برای دکوراسیون داخلی منازل خویش خرج میلیاردی می کنند تا به آرامش و آسایش و نشاط روحی دست یابند.


چندسالی است که مبلمان شهری شهر ما با توجه به مناسبت ها، فصول و موقعیت مکانی به فراخور درآمد سر و سامان پیدا کرده است و نسبت به گذشته کنده کاری های کمتری را شاهد هستیم، اما با همه زحمات هنوز بسیاری از شهروندان، بازاری، پیمانکاران ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری ،  تعمیرکاران بویژه تعمیرکاران خودروها و برخی از مشاغل دیگر بالاخص حاشیه شهر در برخورداری یک شهر زیبا توجیه نشدند و بدون مشاوره "مبلمان مسکونی و تجاری" شهری را با سلیقه خود ساماندهی می کنند که امیدواریم در آینده کلیه صاحبان املاک و مستغلات مسکونی و تجاری با اخذ الگوی مناسب معماری اسلامی، در زیبایی و آذین شهر کمک نمایند.

 

با توجه به تعدد حرفه و صنوف زیاد در شهر ما آنچه که بیشتر به چشم می آید و گاهاً اسباب زحمت و حتی باعث خسارت مالی و جانی را برای شهروندان در پی دارد وجود پست های مخابرات و تیرهای برق با شکل و اندازه های مختلف در وسط کوچه، خیابان و در سه راهی تعبیه و نصب شده است که ضمن مخدوش کردن زیبایی فضای شهر، همواره به عنوان یک مانع ایزایی در کمین نشسته است.

نتیجه تصویری برای مبلمان شهری در ساری

حیف است استان گل و بلبل و سنبل و سبزه، استان آب و چشمه و آبشار و رودخانه و دریا، استان همیشه بهار، استان جنگل و دشت و جلگه و استان گردشگری با بی توجهی های من و تو از منظر چشم خارج شود! حیف است.


امید است مهندس رجبی شهردار جدید و جوان و با تجربه مرکز استان مازندران در برچیدن بسیاری از موانع و نخاله های ساختمانی و جلوگیری از تزئینات سلیقه ای و سد معبرها و با قطع درختان خشک و کج و معوج و... اهتمام ورزند و به بلبشوی کج سلیقگی مبلمان شهری پایان دهند تا شهروندان و گردشگران از زیبایی های شهر ساری لذت ببرند.


قربان نوروزی- همکار راه شلمچه در استان مازندران

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار