راه شلمچه از آرایش انتخاباتی پایداری گزارش می‌دهد؛

صادق محصولی گزینه جبهه پایداری برای انتخابات 1400!؟

جریانات سیاسی جبهه پایداری را بازی به هم‌زن می‌شناسند، بطوریکه در بزنگاههای حساس این تشکل سیاسی با پروژه ای معادلات ائتلاف های همسو را بر هم می زند.

به گزارش راه شلمچه، جبهه پایداری در انتخاب فرد اصلح همیشه دغدغه‌های زیادی دارد و در هر انتخاباتی برای فرد اصلح فرمول‌های خاص خودش را تعریف میکند و اگر از آنها شاخصه‌های مهم یک نامزد انتخاباتی را بخواهید با تعاریف طول و درازی از مصادیق فرد اصلح شما را اقناع می‌کنند.

 جبهه ای برای تربیت مدیران کارآمد
در مرامنامه جبهه پایداری هدف از تشکیل این جبهه سیاسی، بوجود آوردن تشکلی اسلامی، فرهنگی، انقلابی، ولايی و گفتمانی است تا در جهت حاكميت صالحين تلاش كند و با برخورداری از ویژگی‌های یک تشکل اسلامی بتواند، به تربیت و روی کار آوردن مدیران سیاسی صالح و کارآمد به بالندگی جامعه اسلامی یاری رساند.
با شروع فصل انتخابات و داغ شدن فضای سیاسی کشور این تشکل سیاسی نیز همچون دیگر تشکلهای سیاسی جلسات خود را بصورت منظم برگزار و این جلسات با حضور افرادی محدود و طبق معمول با شیوه و دستورالعمل دو سه نفره برگزار می‌شود.

 پایداری و مجلس یازدهم
پایداری‌ها در انتخاب گزینه‌های مجلس شاخصه‌های زیادی را مطرح می‌کردند و نامزدهای اصلح از نگاه جبهه پایداری زمینه فراهم کردن وحدت بود، در انتخابات مجلس یازدهم ابتدا تصمیم گرفتند، لیست مستقلی داشته باشند و معتقد بودند به دلیل حضور و وجود افرادی که هیچ تناسبی با جریان انقلابی در شورای ائتلاف ندارند، فضای برای حضور آنها فراهم نیست، بطوریکه آنها تأکید داشتند افرادی همچون قالیباف نمی‌توانند محور وحدت و گفتمان انقلابی باشند.

اما بعد از مدتی و در آستانه انتخابات دوم اسفند 98 نگرش و رویکرد پایداری‌ها درباره افراد اصلح تغییر کرد و به نوعی به خواسته‌های شورای ائتلاف تن داد و انگار نه انگار که زمانی نام برخی افراد برای آنها خط قرمز بوده و نهایتا لیست پایداری‌ در کنار آن افراد قرار گرفت و تمامی 30 نفرشان پیروز انتخابات مجلس یازدهم شدند.

 قابل ذکر است افرادی که در شکل گیری جبهه پایداری نقش مهمی داشتند اما نام آنها را اصلا در لیست انتخاباتی خود راه نداده بودند و به گونه‌ای رفتار کردند که از نظر آنها اصلح نیستند حتی مرحوم علامه مصباح یزدی یکی از نامزدهای تهران را یکی از چهار اصلح حضور در مجلس بیان کرده بودند، بازهم این کاندیدا را فاقد اصلح البته با معیارهای خودشان می‌دانستند.

بی تردید افراد شورای مرکزی جبهه پایداری همگی پاکدست و انقلابی‌های به روز نشده سنتی هستند که هر کسی بخواهد در دایره این گفتمان اضافه شود باید چشم و گوش او در انتظار فرد خاص و یا افراد خاصی باشد و حتی تصمیمات شورای مرکزی جبهه پایداری بر اساس خط و رسم آنها باشد و مصاحبه‌های حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیرکل وقت جبهه پایداری در باره عدم حضور حمید رسایی در لیست پایداری گفت: قطعا وجود آقای رسایی در مجلس برای نظام مفید است و هرگز مخالف وی در این لیست نبودم اما تصمیم برخی از دوستان ما در پایداری چنین بوده‌است.

62 روزی دیگر به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری سیزدهم، انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرنگان رهبری باقی مانده‌است و به نظر می‌آید جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 به جمع بندی مهمی رسیده و گزینه اصلح خود را معرفی خواهد کرد و همانطوری که در زمستان گذشته صادق محصولی جای آقاتهرانی را گرفت و دبیرکل این جبهه شده بود یعنی گام اول را برای انتخابات ریاست جمهوری برداشت و به احتمال زیاد محصولی را برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 معرفی خواهند کرد و به گمان آنها پدیده انتخابات و همچنین مدل احمدی‌نژاد 84، اینبار مرد ثروتمند جبهه پایداری به میدان می‌آید.

در بین جریانات سیاسی، جبهه پایداری را بازی به هم‌زن می‌شناسند و با تغییر رویکرد در انتخابات مجلس یازدهم و تن دادن به خواسته‌های ائتلاف نیروهای انقلاب، نشان دادند در شرایط برد به برد قابل انعطاف و از گفتمانی سفت و سخت خود قابل معامله سیاسی هستند و شاید هم آن نرمش برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 دستاوردهایی برای پایداری‌ها داشته باشد.
انتهای پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
یاسین توسلی ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
جریان جبهه پایداری، یگانه جریان سیاسی است که با تأسی به فرمایش امام خامنه ای و علامه مصباح یزدی، وارد بازی ائتلاف های موسمی نشد و تکلیف شرعی شناسایی اصلح را دنبال کرد.
پاسخ
آخرین اخبار