ظهور لیست انتخاباتی فراتر از اصولگرایی!

فعال‌ترین روحانی سیاست‌مدار عرصه "رسانه" و "مناظره‌" کشور با قرار دادن یک نظرسنجی در کانال تلگرامی‌اش، به نتایج قابل تأمل انتخاباتی رسیده است.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی را شاید فعال‌ترین مرد سیاسی در عرصه رسانه دانست و همچنین یکی از فعال‌ترین سخنران و مناظره‌گر شخصیت‌هایی است که بشدت سرش شلوغ است و مخصوصا در ایام مناسبت‌ها به‌سختی می‌شود وی را برای مراسمی دعوت کرد.

رسایی شخصیت عجیبی دارد و با انرژی که دارد گویی تازه به سن جوانی رسیده و همانند انقلابی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس سری پرشور دارد.

حمید رسایی شناخت درستی از جامعه دارد به قول معروف کف جامعه را می‌شناسد و کاملا ارتباط نزدیکی با توده مردم دارد و برای همین نوشته‌ها و سخنرانی‌های وی مخاطب بیشمار دارد و به جهت شناخت عمیقی که از فضای مجازی دارد، سطح سواد رسانه‌ای خود را ارتقا داد تا از غافله تکنولوژی ارتباطی رسانه نوین امروزی عقب نماند.


رسایی با هوشمندی در باره میزان اقبال مردم از لیست‌های اصولگرایی انتخابات مجلس پیش‌رو از طریق نظرسنجی که در کانال تلگرامی خود(@www_rasaee_ir) انجام داده نتایجی به‌دست آمده که قابل تأمل است.

 این نظرسنجی طی چهار روز با مشارکت و بازدید بیش از 58 هزار کاربر به دست آمده و نتایج آن به شرح زیر است:  

۱. علت تفکیک لیست‌های «جبهه پایداری» و «شورای ائتلاف» از لیست سومی با عنوان «لیست چهره‌های شاخص انقلابی»، به تناسب عملکرد آنها در انتخابات مجلس نهم و مجلس دهم است. جبهه پایداری و شورای ائتلاف در انتخابات مجلس نهم، ائتلاف نکردند و هر یک با لیست جداگانه و در حالی که چهره‌های شاخص طرف مقابل را حذف کرده بودند، منتشر شدند.

در انتخابات مجلس دهم نیز هر چند ائتلاف کردند اما به دلیل رویکرد سهمیه‌ای، خروجی آن یک لیست متضاد و با کمترین کاندیدای بصیر، انقلابی و صریح اللهجه بود تا جایی که اعتراض‌های زیادی را به دنبال داشت.

۲. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که در صورت خالی بودن لیست‌های انتخاباتی  از عناصر شناخته شده و امتحان پس داده انقلابی (در صورت عدم ائتلاف یا در صورت ائتلاف و اجرای مدل سهمیه) و قرار دادن چهره‌های ساکت، منفعل، بی‌تأثیر و غایب در بزنگاه‌ها، این لیست‌های انتخاباتی هستند که با ریزش و عدم اقبال بدنهٔ رأی‌ساز مواجه می‌شوند.

۳. نتایج همچنین نشان می‌دهد که در  صورت وحدت جریانات سیاسی همسو بر روی لیستی که حکایت از لجاجت‌های قبیله‌ای نکند و برآمده از سهم‌خواهی حزبی و باندی نباشد بلکه شاخصه‌های مد نظر بدنهٔ رأی‌ساز جریان منتقد دولت را داشته باشد، آن لیست حتما به نتیجه مطلوب نزدیکتر است و موتور محرک بدنهٔ فعال، پرانرژی و رأی‌ساز این جریان اجتماعی خواهد بود.

۴. داده‌های نظرسنجی می‌گوید که اگر دو طیف جبهه پایداری و شورای ائتلاف مثل انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ (حذف چهره‌های مطرح و مطلوب انقلابی طرف مقابل) یا مثل سال ۹۴ (ائتلاف نمایشی و جمع چهره‌های متضاد) عمل کنند، طبعا با توجه به مطالبه افکار عمومی حاکم بر بدنهٔ رأی این جریان، لیست سومی ظهور خواهد کرد که مهمترین ویژگی آن، جمع بین کاندیداهای مناسب دو جریان به اضافه چهره‌های مؤثر انقلابی اما بیرون مانده از لیست‌های پایداری و شورای ائتلاف است، در این صورت لیست اصلی تهران، لیست سوم خواهد بود.

۵. شاید گفته شود که اکثریت اعضای این کانال، همسو و هم سلیقه سیاسی با کسی هستند که کانال به نام اوست. این نظر و اشکال در نگاه اول موجه جلوه می‌کند اما وقتی به این نکته توجه کنید که اعضای کانال 23k و شرکت کنندگان در نظرسنجی 58k هستند (کمی بیش از دو برابر) قبول می‌کنید که نتیجه به دست آمده، فقط نظر اکثریت اعضای همسو و هم جهت با صاحب این کانال تلگرامی نیست و برآیند نگاه «بدنه رأی» یک جریان سیاسی - اجتماعی منتقد دولت است.

پ ن: گزینه «هیچکدام» با حدود ۳۴ درصد آرا به معنای سه گزینه زیر است:
عدم تصمیم‌گیری، عدم مشارکت، انتخاب لیستی غیر از موارد ذکر شده

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار