هفته نهم؛

صدر جدول لیگ برتر آبی شد

تیم فوتبال استقلال در روزی که شرایط فنی مطلوبی نداشت با درخشش دروازه‌بان خود موفق شد برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی به برتری برسد و برای دومین بار در لیگ بیستم به صدر جدول صعود کند.

به گزارش راه شلمچه، در هفته نهم بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه امروز چهارشنبه تیم فوتبال گل گهر در سیرجان میزبان استقلال بود که این بازی با برتری ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید. وریا غفوری (۸ - پنالتی) و مهدی قایدی (۱۴) برای استقلال و احمدرضا زنده روح (۷۸ - پنالتی) برای گل گهر گل زدند.

 

در این دیدار که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود شاگردان فکری شروع طوفانی داشتند و خیلی زود در دقیقه ۶ روی اشتباه علیرضا حقیقی به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد. در این صحنه حقیقی قصد دریبل بازیکن استقلال را داشت که توپ را لو داد و در ادامه ناچار به خطا شد.

 

این ضربه پنالتی را وریا غفوری در دقیقه ۸ به گل نخست آبی پوشان تبدیل کرد. شش دقیقه بعد نوبت به قایدی رسید که با یک حرکت زیبا درون محوطه جریمه گل گهر دروازه علیرضا حقیقی را برای دومین بار باز کند.

 

در دقیقه ۲۷ شاگرد سابق کارلوس کی روش در تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را هم دارد بازهم تأثیر گذار شد و داخل محوطه جریمه روی وریا غفوری مرتکب خطا شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد.

 

 

علیرضا حقیقی که اعتقاد داشت خطایی مرتکب نشده است لحظاتی به اعتراض پرداخت و باعث وقفه در بازی شد اما بالاخره وریا غفوری در دقیقه ۳۰ پشت توپ ایستاد اما ضربه را به بالای دروازه زد تا نیمه اول با همان دو گل به پایان برسد.

 

نیمه دوم با شرایط متفاوتی شروع شد. شاگردان قلعه نویی که برای جبران گل‌های خورده انگیزه زیادی داشتند حملات پرتعدادی را روی دروازه میزبان تهرانی خود پی ریزی کردند که در دقیقه ۵۰ نخستین خطر جدی را روی دروازه مظاهری ایجاد کردند اما ضربه زیبای سعید صادقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

 

استقلال که در دقایق ابتدایی تحت فشار قرار گرفته بود با نظر محمود فکری در دقیقه ۶۲ فرشید باقری و فرشید اسماعیلی را به زمین فرستاد تا بتواند مرکز میدان را از ان خود کند اما این تعویض‌ها هم ثمری نداشت و در دقیقه ۷۷ بازیکنان استقلال روی بازیکن گل گهر مرتکب خطای پنالتی شدند. یک دقیقه بعد احمدرضا زنده روح این ضربه را به گل تبدیل کرد. این در حالی بود که منشأ قصد داشت این ضربه را بزند اما با نظر قلعه نویی یک بازیکن دیگر پنالتی را زد.

 

 

در دقایق پایانی شاگردان قلعه نویی که نیمه دوم را به طور کامل در اختیار داشتند فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کردند اما درخشش رشید مظاهری اجازه نداد بازی به تساوی کشانده شود. مظاهری در آخرین دقیقه وقت اضافه یک موقعیت عالی را از منشأ گرفت.

 

با این پیروزی استقلال ۱۵ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت در صدر جدول قرار گرفت. استقلال دیدار عقب افتاده برابر پرسپولیس را هنوز برگزار نکرده است. گل گهر هم با ۱۴ امتیاز در رده سوم ایستاد.


                             


تیمبازی‌هابردمساویباختتفاضل گلامتیاز
۱استقلال۸۴۳۱۵۱۵
۲صنعت نفت آبادان۹۴۳۲۲۱۵
۳گل گهرسیرجان۹۴۲۳۴۱۴
۴سپاهان۸۴۲۲۳۱۴
۵فولاد۸۳۴۱۴۱۳
۶تراکتور۹۳۴۲۲۱۳
۷پیکان۹۳۴۲۰۱۳
۸نفت‌ مسجدسلیمان۹۳۳۳۰۱۲
۹آلومینیوم اراک۸۲۴۲۰۱۰
۱۰سایپا۹۱۷۱۱۰
۱۱پرسپولیس۵۲۳۰۴۹
۱۲شهر خودرو۹۲۳۴۹
۱۳نساجی مازندران۸۲۲۴۸
۱۴مس رفسنجان۸۲۲۴۸
۱۵ذوب آهن۷۰۵۲۵
۱۶ماشین‌سازی‌تبریز۹۰۳۶-۱۰۳
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار