یک هشتم نهایی جام حذفی؛

صعود مقتدردانه پرسپولیس و حذف سپاهان و فولاد

در روزی که تیم های مدعی سپاهان و فولاد حذف شدند، تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر ذوب‌آهن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد تا یکی از شانس‌های قهرمانی باشد.

به گزارش راه شلمچه، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز دوشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میهمان ذوب آهن بود که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شد، وحید امیری (۳۵) و مهدی عبدی (۶۷ و ۷۶) برای پرسپولیس گلزنی کردند تا سرخپوشان با کسب این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. 

نیمه نخست این بازی موقعیت گل زیادی نداشت و تنها این تیم پرسپولیس بود که دو بار دروازه ذوب آهن را تهدید کرد. در دقیقه ۱۵ ضربه سر مهدی عبدی مهاجم سرخپوشان با اختلاف کم از بالای دروازه ذوب آهن به اوت رفت. در دقیقه ۳۱ هم شوت محکم سیامک نعمتی توسط حبیب فرعباسی دروازه بان ذوب آهن مهار شد.

در نهایت این وحید امیری بود که در دقیقه ۳۵ با یک شوت محکم از روی خط محوطه جریمه، توپ را به تور دروازه ذوب آهن رساند تا پرسپولیس برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم در شرایطی که تیم ذوب آهن برای جبران نتیجه تلاش می‌کرد و حتی در دقیقه ۶۲ با شوت میلاد جهانی می‌توانست گلزنی کند، این تیم پرسپولیس بود که برتری خود را به میزبان تحمیل و «گاندو» های اصفهان را با درخشش مهدی عبدی زمین‌گیر کرد.

عبدی ابتدا در دقیقه ۶۷، ارسال احسان پهلوان را با یک ضربه سر وارد دروازه ذوب آهن کرد. کمتر از ۱۰ دقیقه بعد، بازهم مهدی توانست سومین گل پرسپولیس و دومین گل خودش را در این بازی به ثمر برساند. این گل بعد از پاسکاری «یک دو» ترابی با سیامک نعمتی و پاس رو به بیرون نعمتی و با ضربه فنی عبدی به گل نشست تا سرخپوشان ضمن حذف ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

موعود بنیادی فر داور بازی امروز به پویا پورعلی و رضا خالقی فر از ذوب آهن و سیدجلال حسینی و مهدی ترابی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

امروز علاوه بر پرسپولیس، تیم آلومینیوم اراک با غلبه بر سپاهان، مس کرمان با عبور از فولاد خوزستان و خیبر خرم آباد با شکست صنعت نفت آبادان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. سایر مسابقات این مرحله فردا برگزار می‌شود. البته استقلال به دلیل آنچه که تعداد بالای کرونایی های این تیم عنوان شده، از سازمان لیگ درخواست کرده است بازی روز سه شنبه با پیکان به تعویق بیافتد.


شگفتی در جام حذفی
فولاد در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل مس کرمان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.                                

 مس کرمان و فولاد به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی مس در ضربات پنالتی به پایان رسید.

گل نخست بازی توسط مس کرمان روی اشتباه مدافعان فولاد و توپ ربایی امین کاظمیان در دقیقه ۵۹ به ثمر رسید. این بازی تا دقایق پایانی با تک گل کاظمیان پیگیری شد تا این که وحید حیدریه در دقیقه ۸۷ با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند.

مس کرمان در دقیقه ۹۳ می‌توانست توسط کوکبی به گل برسد اما شوت این بازیکن پس از عبور از سه بازیکن فولاد به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا خطر از بیخ گوش شاگردان نکونام عبور کند. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک، یک به پایان رسید و به ۳۰ دقیقه وقت اضافه رفت.

بازی در اوقات تلف شده محتاطانه‌تر از نیمه دوم پیگیری شد تا بازی در ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه هم با تساوی به پایان برسد تا تکلیف بازی در ضربات پنالتی مشخص شود.

در نهایت مس با نتیجه ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسید.

ضربات پنالتی این دیدار پرحاشیه بود و وقتی بازیکنان مس کرمان قصد زدن ضربه دوم پنالتی داشتند، جواد نکونام، سرمربی و محمد علوی، سرپرست فولاد به دروازه‌بان تیمشان گفتند که درون دروازه نایستد. دلیل‌ آن‌ها حضور فردی در بین افراد حاضر در ورزشگاه بود که نقش هوادار را در بازی بدون تماشاگر ایفا می‌کرد. در نهایت با خروج این فرد از روی سکوها، ضربات پنالتی‌ها از سر گرفته شد.

همچنین شهریاری، دروازه‌بان مس در زمان زدن ضربه پنالتی توسط عبدالله‌زاده، بازیکن فولاد، پایش روی خط دروازه نبود تا پنالتی‌ای که مهار کرده بود، بسوزد. پنالتی تکراری عبدالله‌زاده به گل تبدیل شد.


حذف سپاهان در اراک

به گزارش ایسنا، دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و سپاهان از ساعت ۱۴ در ورزشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد که این دیدار پس از تساوی یک بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد و در ضربات پنالتی بازی با برتری‌ ۴ بر ۳ اراکی‌ها به پایان رسید.

   

گل اول سپاهانی‌ها در این دیدار در دقیقه ۲ روی سانتر امیدنورافکن و ضربه فرشاد احمدزاده به ثمر رسید.

   

در ادامه حملات اراکی‌ها برای جبران گل ناموفق بودند تا این که میلاد فخرالدینی در دقیقه ۳۷ از روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه دروازه کریستوفر کنت را باز کرد و کار را به تساوی کشاند.

   

این دیدار در پایان نیمه دوم و وقت اضافه نیز با تساوی به پایان رسید. در ضربات پنالتی اراکی‌ها موفق‌تر عمل کردند و با حذف سپاهان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار