طوفان دلاوران مازندرانی در تاریخی‌ترین شب کشتی

 حسن یزدانی و امیرحسین زارع، دلاوران مازندرانی با پیروزی قاطع خود در فینال مسابقات جهانی کشتی آزاد و با کسب مدال طلا توانستند شبی تاریخی و تماشایی را رقم بزنند.


به گزارش راه شلمچه، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب در شهر اسلو نروژ در حالی خاتمه یافت که ایران با کسب دو مدال طلای حسن یزدانی و امیرحسنی زارع شبی تاریخی را برای ایران رقم زدند. 


در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و طلسم شکست این کشتی گیر را شکست و به مدال طلا دست یافت.


امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان و آملی با پیروزی قاطع مقابل حریف نامدار گرجستانی هم صاحب مدال طلا شد

درحالی که 33 سال از آخرین طلای ایران در سنگین وزن می‌گذشت امیرحسین زارع امشب با یک کشتی هوشمندانه و فرصت طلبانه با غلبه بر حریف قوی هیکل گرجستانی برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان رسید. طلایی که شاید در المپیک او می‌توانست با کمی تجربه بیشتر یا آمادگی بدنی بهتر آن را به دست بیاورد.

 

این یک کشتی انتقامی برای جوان آملی تیم ما بود که کشتی را از همان ابتدا واکنش‌گرا و سریع شروع کرد. شگردی که در مسابقات قبلی هم آن را نشان داده بود؛ رفتن به پشت حریف در هنگام زیرگیری و خیمه‌های سنگینی که نا را از هر مبارزی می‌گیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار