عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کوچک «افراکتی نوکار» بابل +فیلم

روستای «افراکتی نوکار» از توابع بخش بندپی شرقی در شهرستان بابل با توجه به شیوع ویروس کرونا به دلیل جمعیت بسیار کمی که این روستا دارد اما بدون دغدغه مراسم سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزار کردند. 

به گزارش راه شلمچه از بابل، روستا یا به قول مردم این اهالی، محله «افراکتی نوکار» با جمعیتی حدود بیست خانوار چند سالی‌است که هر ساله شب شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم با شکوهی را توسط هیات محبین حضرت زهرا سلام الله علیها که متعلق به همین محل هست با همکاری تمام و کمال اهالی و دعوت از مومنین دیگر محلات و آشنایان  برگزار می‌کند.

این محفل که با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد، برنامه سخنرانی و مداحی و در نهایت با پذیرایی شام به پایان می‌رسد اما امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا متاسفانه پذیرایی و دعوت از مهمانان دیگر محلات و آشنایان ممکن نشد فقط ساکنین و مجاورین همین تکیه کنار هم نشستند و شب شهادت آن بانوی بزرگوار اسلام را زنده نگه داشتند و به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

این محله کوچک سه طلبه یا روحانی دارد و در میان جنگل زیبای بندپی شرقی و در فاصله‌ای حدود 55 کیلومتری بابل قرار دارد و مردمی مومن و دارای هیئت امنای فعال و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

 



اگر خوشت اومد لایک کن
19
آخرین اخبار