علوی: دستورالعمل حراجی‌های صنایع دستی کشور اصلاح شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی وزارت میراث فرهنگی که بین هنرمندان شهرهای یزد کدورتی نیست و خواص اختلاف ایجاد نکنند، گفت: در خصوص مجوزهای حراجی زمینه پولشویی را به طور کامل حذف کردیم.

به گزارش راه شلمچه، سیدحسین علوی شامگاه دیروز در حاشیه نمایشگاه ملی صنایع دستی شهر میراث جهانی، با بیان این‌که حمایت از صنایع دستی جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: هنرمندان نظرشان در رفتار ما موثر است و امروزه به این مسئله توجه داریم. 

  

وی با بیان این‌که یزد انبار هنر است، گفت: رقابت مسئله خوبی است اما رقابت بین دو شهر تبدیل به کدورت می‌شود و رقابت را خواص، تبدیل به کدورت نکنند. 

  

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی وزارت میراث فرهنگی در ادامه با تاکید بر این‌که بین هنرمندان کدورتی نیست، افزود: مسئولان باید تکالیف قانونی خود در خصوص همه هنرمندان به مساوات برنامه ریزی و انجام دهند.

  

علوی با بیان این‌که متأسفانه در دوره های گذشته از قانون حمایتی برای هنرمندان غفلت شده است، تصریح کرد: قانون حمایت از هنرمندان، فعالان و صنایع دستی مصوب سال ۹۶ است و ما از زمان انتصاب در این حوزه به استناد قانون موجود به تکالیف قانونی خود عمل کرده‌ و می‌کنیم.

  

وی با تاکید بر این‌که دستورالعمل حراجی‌ها با تکیه بر مبارزه با پولشویی اصلاح شده، گفت: حراجی اگر بخواهد برگزار شود باید تمام زمینه‌های امکان پولشویی در آن حذف شده باشد و در این حوزه افرادی که قصد خدمت دارند صرفا در خصوص اخذ این مجوزها اقدام می‌کنند. 

  

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر این‌که تیم مدیریتی عزت الله ضرغامی حامی هنرمندان با اجرای قوانین کامل است، خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم تا از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنیم چرا که خود را خادم ملت میدانیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار