عزم جدی توقف ناپذیران:

عملکرد امیدوار کننده بزرگترین سازمان تابعه شهرداری ساری

راه شلمچه در آخرین رصد از ارزیابی اقدامات صورت گرفته سازمان عمران، تلاش بی وقفه کارکنانی را به عینه دیده که شب و روز برای آنها بی معناست؛ کارگرانی که علیرغم مخاطرات محیطی و تهدیدات ناشی از گسترش بیماری کرونا، عزمی راسخ در بهبود فعالیت های عمرانی شهر و شهرداری پیشه کرده اند.

به گزارش راه شلمچه، در مرکز مازندران افکار عمومی و شهروندانی که به طور نسبی با فعالیت های شهرداری ساری و روند ارائه خدمات این دستگاه اجرایی آشنایی دارند، به خوبی می دانند که نقش سازمان عمران در برجسته سازی عملکرد این نهاد مردمی بی بدیل و نگاهی استراتژیکی به ظرفیت های این سازمان وجود دارد.


هرچند محدودیت های کرونایی و بسیاری از مشکلات اقتصادی متأثر از شرایط عمومی کشور، شهرداری ها را نیز دچار چالش های جدی در روند خدمت رسانی کرده اما شهرداری ساری با اتکا به سازمان عمران توانسته همچنان سیمای یک دستگاه اجرایی فعال و اثرگذار را در تأمین عمران و آبادانی مرکز این استان به تصویر بکشد.


راه شلمچه در آخرین رصد از ارزیابی اقدامات صورت گرفته سازمان عمران، تلاش بی وقفه کارکنانی را به عینه دیده که شب و روز برای آنها بی معناست؛ کارگرانی که علیرغم مخاطرات محیطی و تهدیدات ناشی از گسترش بیماری کرونا، عزمی راسخ در بهبود فعالیت های عمرانی شهر و شهرداری پیشه کرده اند.





قابل توجه است با نگاهی آماری به عملکرد سازمان عمران طی هفته های اخیر باید از گسترش بهینه سازی شریان های ارتباطی شهر ساری یاد کنیم که با اجرا و اتمام رفیوژ میانی خیابان ملامجدالدین همراه بوده و بنابر اعلام منابع رسمی خبری شهرداری، این دستگاه پروژه های خود را تماماً با اتکا به ظرفیت های داخلی به انجام رسانده است.



پروژه های سازمان عمران در حوزه راهسازی نیز با کنترل دقیق موازین اجرایی توسط آزمایشگاه فنی مکانیک خاک به منظور کیفی سازی خدمات و افزایش پایداری محیطی به انجام می رسد و طی روزهای گذشته حدود 11 عملیات زیرسازی و 7 عملیات ترمیم آسفالت در نقاط مختلف شهر اجرا شده است.




این گزارش حاکیست  واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان عمران به عنوان یکی از واحدهای زیرساختی پروژه های عمرانی، به صورت شبانه روزی کار ایمن سازی و سایر ملاحظات اجرایی را بر اساس استانداردهای تعریف شده بر عهده دارد که به حمداله طبق ارزیابی صورت گرفته کارشناسان عالیرتبه مدیریت شهری اثرگذاری بالای 70 درصدی فرآیند HSE در پروژه های این سازمان، کارنامه ای قابل اتکا برای مجموعه ای محسوب می شود که نقش اصلی را در عمران و آبادانی شهر ساری ایفا می کند.

 

ارزیابی ثبت شده نظام کیفی سازی پروژه های عمرانی در شهرداری ساری نشان می دهد عملکرد فوق از سوی واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان عمران در پروژه های پیاده روسازی میدان امام، روکش آسفالت بلوار شهیدان فتح اللهی(دریا)، پیاده روسازی و جدول سازی خیابان وصال 12، احداث رفیوژ وسط بلوار شهیدان فتح اللهی، پیاده روسازی خیابان مازیار و روکش آسفالت بلوار امام رضا، مکانیزم کنترلی به منظور کاهش هرگونه مخاطرات احتمالی برای مجریان امر و شهروندان رعایت و اجرا شده است.



توسعه خدمات عمرانی به مناطق الحاقی ساری از دیگر بخش های عملکرد سازمان عمران است که با عملیات زیرسازی معابر و دیوارچینی اراضی در مناطقی چون هولا ( شرق ) و بالادزا ( جنوب ) این شهر انجام گرفت.



طرح های بزرگ شهرداری ساری که از آن به عنوان پروژه های پل تا پل در شرق ساری و فاز سوم ابن شهرآشوب در بافت مرکزی شهر یاد می شود، نقطه عطف توانمندی های این سازمان مهم است که می تواند بیانگر این نکته باشد که شهرداری این شهر با وجود سازمان عمران و لزوم توانمند سازی اجتناب ناپذیر آن، می تواند خودکفاتر از هر زمانی به طرح هایی به مراتب بزرگتر از موارد مورد اشاره در نقاط مختلف این شهر بیندیشد و تنها باید دید که چقدر اراده برای تحقّق این منشور از سوی مدیران فعلی وجود دارد.


راه شلمچه برای رسیدن به این پاسخ در برهه های زمانی بعدی، رویکرد اعمال شده مسئولان شهرداری ساری در قبال بهبود وضعیت اجرایی و اداری سازمان عمران را قطعاً ملاک ارزیابی های خود قرار خواهد داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار