چشم اندازی امیدوارکننده برای توسعه مرکز مازندران:

عملکرد قابل اتکا سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری

یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت، احترام به حقوق شهروندی و تربیت عالی خانوادگی، فرهنگ ترافیک است؛ خانه ومدرسه از اصلی ترین مراکز آموزشی جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک وکاهش حوادث هستند...

اگرچه حمل و نقل در شهرها از دیرباز دغدغه ای برجسته در اذهان بشر نموده اما بویژه پس از انقلاب صنعتی و افزایش بی سابقه شهرنشینی و پیدایش وسایل گوناگون جابجایی بر اهمیت آن بیش از پیش افزوده گردیده است، آنچنان که حمل و نقل به یکی از مهمترین چالش های شهرنشینی در سراسر جهان کنونی بدل گردیده است؛ از سویی دیگر، امروزه به شدت بر توسعه پایدار در ابعاد مختلف زندگی انسانها تاکید گردیده و اقدامات علمی و عملی بسیاری جهت جایگزینی روش های سازگار با محیط زیست به جای توسعه های خطی در حال انجام می باشد.


به گزارش راه شلمچه، امروزه مشکلات ناشي از ترافيک و رانندگي‌هاي غيراصولي ، زندگي شهروندان را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد؛ در بیشتر کشورهای توسعه یافته به خاطر اهمیت و نقش فرهنگ پذیری و ویژگی های شخصیتی افراد هنگام رانندگی، قانونمندی وپیشگیری از حوادث رانندگی مورد برسی قرار می گیرد.


یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت، احترام به حقوق شهروندی و تربیت عالی خانوادگی، فرهنگ ترافیک است؛ خانه ومدرسه از اصلی ترین مراکز آموزشی جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک وکاهش حوادث هستند.


برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح و منطقی ترافیک بعنوان یک هنجار مطلوب اجتماعی والدین، آموزگاران و مسئولین و دولتمردان باید رفتار قانونی در رانندگی را کاملا رعایت کنند و آنرا در کتب درسی و فیلمها و سریال های آموزشی تلویزیونی بگنجانند. 



حقوق شهروندی وشهرنشینی در عصر حاضر به عنوان یک پدیده اجتماعی ،یکی از ضروریات زندگی محسوب می شود ولازمه آن اصلاح رفتار شهروندان با آموزش وفرهنگ سازی میسر خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری ساری در این ارتباط با بیان مطلب فوق گفت: هر شهروندی می‌بایست از قوانین اجتماع، که در آن زندگی می‌کند، پیروی کند.


احمد گوران افزود: احترام به قانون و رعایت حقوق دیگران و اصلاح فرهنگ رانندگی نیاز امروز جامعه است ارتقاء فرهنگ ترافیک بدون همکاری وتعامل شهروندان امکان پذیر نخواهد بود، چرا که امروزه عبور و مرور با وسیله ی نقلیه جزئی جدا نشدنی از زندگی شهری است و اگر قوانین رانندگی رعایت نشود این جزءجدا نشدنی تبدیل به یک معظل خواهد شد.


این مسئول در سازمان مذکور با اشاره به اینکه مدیریت سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری با کسب درآمد پایدار حمل و نقل درون شهری اثرات توسعه را بر روی کارایی اقتصادی، موضوعات زیست محیطی، مصرف منابع و عدالت اجتماعی مورد توجه قرار می دهد، خاطر نشان کرد: در این فرآیند کاهش اثرات زیست محیطی، افزایش بازدهی سیستم حمل و نقل و بهبود وضعیت زندگی اجتماعی را هدف گذاری کرده ایم.


راه شلمچه در مخلص کلام خطاب به مخاطبین گرانمایه این نوشتار خاطر نشان می کند با حضور احمد گوران در مدیریت سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری ساری شاهد طرح های جالب توجه و جذابی در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری هستیم اما بلاتردید برجسته سازی عملکرد این سازمان را باید به حساب اقدامات فرهنگی مدبُرانه ای گذاشت که ریشه در تفکرات مهندسی شده حجت الاسلام سید مجتبی علوی روحانی محبوب خانواده بزرگ شهرداری و معاون فرهنگی سازمان فوق گذاشت که در کنار مناسبات سازنده با مسئولان، در ارتباطات درون سازمانی و فرهنگ سازی ترافیکی، توانسته رضایت بالای شهروندان را حاصل نماید.


نتیجه تصویری برای حجت الاسلام علوی حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری 


امروز شهرداری ساری با مدیریت عباس رجبی و وجود مدیران با درایتی همچون حجت الاسلام علوی مسیر توسعه حمل و نقل درون شهری را با چشم انداز امیدوارکننده ای طی می کند که استمرار این مهم مستلزم همراهی اعضای شورای شهر و تمامی مدیرانی است که به معنای کلمه دلسوزانه دغدغه رفع مشکلات مردم این شهر را دارند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار