امیدی فعال سیاسی:

عملکرد وزیر آموزش و پرورش، ما را به اجرای بهتر سند تحول بنیادین امیدوار کرد

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: تفاهم نامه جدید وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های برتر کشور، در راستای عملیاتی کردن  سند تحول  بنیادین  صورت گرفت.

به گزارش راه شلمچه: "حسین امیدی"، عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی  و فعال سیاسی اصولگرا  در  جلسه  جمعیت  این تشکُل سیاسی  گفت: سند تحول بنیادین مورد تائید مقام معظم رهبری است و باید در فرایند اجرای آن اهتمام ورزیم، که لازم است معلمان نیز در این امر خطیر همکاری و مشارکت داشته باشند.

امیدی، انعقاد تفاهم نامه جدید وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه های برتر کشور جهت جذب نخبگان دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان را، با توجه به "کمبود نیروی انسانی که ناشی از کوتاهی دولتهای قبل در جذب معلم در تربیت معلم است" را کاری مثبت و سازنده در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  توصیف و  خاطر نشان کرد:  بر اساس آن دانشجو معلم در رشته های آموزش فیزیک، آموزش ریاضی، آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی و آموزش با نیازهای ویژه، از دانشگاه های معتبر جذب خواهند شد. در این طرح، هر دانشجو ۲ سال ابتدایی را در دانشگاه مبدا تحصیل می کند و بعد از کسب صلاحیت های عمومی، ۲ سال دیگر را در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کند و با اخذ مدرک مشترک، به عنوان معلم جذب می شود.

قائم مقام کمیسیون سیاسی و عضو کمیسیون فرهنگی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در ادامه  این جلسه عنوان کرد: در صورتی که همه بخش ها و سازمان ها در راستای مفاد اسناد بالادستی کلان کشور از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابلاغی مقام معظم رهبری، سند نقشه جامع علمی  سند تحول دولت مردمی و اسناد تخصصی در حوزه های مشخص از جمله: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت کشور عمل کنند، بدون شک اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.

امیدی، با ارزشمند دانستن انعقاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های مطرح کشور جهت برگزاری دوره تحصیلی و ارائه دانشنامه مشترک گفت: بسیاری از دانشجویان در دانشگاه های مطرح کشور علاقه مند هستند تا در کسوت معلمی به کشور خدمت کنند و این اقدام که به ابتکار دکتر رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان انجام شد می تواند زمینه هم افزایی دانشگاه های کشور را در سطح ملی فراهم نماید.

این فعال سیاسی  اصولگرا در خاتمه تصریح کرد: با روحیه جهادی مدیران دولت انقلابی و ریاست محترم جمهور و اعتقاد راسخ خدمتگزاران نظام به کلام و بیانات  رهبر معظم انقلاب (در خصوص اتکا به توان داخلی و عدم اعتماد به غرب و پیروی از الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی)، آینده ای روشن پیش روی ایران قوی و سربلند خواهد بود.


اگر خوشت اومد لایک کن
4
0
مریم عطایی ۲۲ تیر ۱۴۰۲
بسیار عالی بود این خبر واقعا امیدوار کننده هست برای حرکت به سوی پیشرفت جامعه خصوصا در عرصه آموزش
پاسخ
0
جلال الدین شهباز ۲۷ تیر ۱۴۰۲
بسیار بسیار عالی و ارزنده بوده مطالب و نکته نظرات تون آقای دکتر به امید فردایی بهتر و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی
پاسخ
آخرین اخبار