قدردانی مؤلف کتاب «شیخ الفقها، اسوه منتظران» از ارادتمندان فقاهت و مرجعیت

حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان شیعه که از جدیدترین تألیفاتش تحت عنوان شیخ الفقها، اسوه منتظران رونمایی شد، در یادداشتی در پاسخ به ابراز محبت کم نظیر مشتاقان فقاهت و مرجعیت نسبت به اثر فاخر اخیر تشکر و از زحمات بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره و آیت الله العظمی سیستانی مدظله‌العالی تشکر کرد.

به گزارش راه شلمچه، متن این یادداشت بدین شرح می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اَلحَمدُ للهِ الذي جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّكينَ بِولايةِ أميرَالمؤمنينِ وَالأئمةِ عليهم السلام، وَالحَمدُللهِ الَّذي جَعَلَ أقلامَ العُلماءِ مِفتاحَ أبوابِ العِلمِ وَالكَمالِ وَ سَوادَ أرقامَهم مَصابيحَ ظُلماتِ الجهلِ وَالضَّلالِ.

خدای متعال را شاکریم که در کنار آثار علمی و تحقیقی و در امتداد تدوین موسوعه ی صد و ده جلدی فقهاي شیعه که سال ها در پی گردآوری آن هستیم، توفيقی عنایت فرمودند که توانستیم، کتاب شیخ الفقها، اسوه منتظران، شرح زندگانی، مواقف و سیره علمی و عملی فرید دوران، بزرگ مرجع شیعیان جهان، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره را به رشته تحریر در آوردیم.
اگر چه قطره را یارای توصیف دریا نیست ولی به نوبه ی خود و به بضاعت اندک خود انجام وظیفه نمودیم.
شایسته است در این مجال از بیت رفیع مرحوم آیت‎الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره، خصوصاً فرزند گرامی شان، استاد معظم، آیت الله آقای حاج شیخ محمّد حسن صافی گلپایگانی دام ظله که از برکاتشان در این مجموعه بهره مند بودیم و همچنین از صدیق مکرّم و فاضل ارجمند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمّد مهدی صافی گلپایگانی دام عزه که در این امر حقیر را یاری نمودند کمال تشکر را داشته باشم.
جا دارد از عالم خدوم و روشن ضمیر، حضرت آیت الله شهرستانی دام ظله، داماد مکرم حضرت آیت الله العظمی سیستانی مدظله العالی و مؤسسه آل البیت علیهم السلام که میزبانی مراسم رونمایی این کتاب را بر عهده داشتند و همچنین از بزرگان علمی شیعه، دانشمندان‌، محققان، اندیشمندان، حضرات آیات و بیوت مراجع عظام و... که از کشورهای مختلف در محفل رونمایی حضور یافتند قدردانی نموده و از عزیزانی که توفیق عرض ادب در مراسم رونمایی را خدمتشان نداشتیم نیز پوزش می طلبم.
از همه ی بزرگوارانی که در پیام ها و تماس های متعدد از تألیف کتاب «شیخ الفقها، اسوه منتظران» ابراز محبت فرمودند و حقیر را شرمنده ی الطاف کریمانه ی شان کردند تشکر نموده و از تمامی شاگردان غیور مرحوم شیخ الفقها ، فرزندان و نوادگان ارزشمندشان که عمری در خدمت ایشان در نهایت ادب و محبّت بودند کمال تشکر و پوزش را دارم که با وجود آنها ابراز وجود نمودیم و نتوانستیم حق مطلب را درباره ی شخصیت کم نظیر فرید دوران، فانی امام زمان ارواحنافداه، مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره ادا نماییم.
امید است این مجموعه مورد توجّهات، عنایات و تأییدات مولایمان امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء قرار بگیرد. والسّلام علیکم و رحمة الله وبرکاته.

 امیری سوادکوهی _ قم المقدسه
۳ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری

اگر خوشت اومد لایک کن
4