گذری بر عملکرد آزمایشگاه خاک و مکانیک:

مدیران کارآمدی که کیفیت پروژه های شهرداری ساری را تضمین می کنند

داداشی بابیان اینکه آزمایش‌ها و کنترل کیفی انجام‌شده از سوی این اداره نقش بسیار مهمی در اطمینان بخشی و ایمن‌سازی طرح‌ها دارد، افزود: انجام ندادن مطالعات و آزمایش‌های فنی مکانیک خاک در طرح‌های عمرانی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، امیرحسین داداشی بابیان اینکه شهرداری ساری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را باهدف کنترل مصالح ساختمانی در سال ۹۴ با تجهیزات پیشرفته ایجاد کرده است، گفت: در این آزمایشگاه علاوه برساخت و سازهای طرح‌های عمرانی شهرداری بتن و دیگر مصالح ساختمانی به ویژه آسفالت و قیر نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد.

 

وی با یادآوری اینکه بیش از ۹۵ درصد پروژه‌های شهری، تحت کنترل و نظارت این واحد است، افزود: آزمایشگاه خاک و مکانیک شهرداری ساری کلیه پروژه‌های سطح شهر اعم از پروژه‌های عمرانی زیر نظر معاونت فنی و عمرانی و پروژه‌های زیر نظر معاونت شهرسازی را به صورت پیوسته تحت کنترل قرار می‌دهد.

 

مدیر آزمایشگاه خاک و مکانیک شهرداری ساری گفت: این آزمایشگاه از سال 96 زیرمجموعه سازمان مدیریت و مهندسی  شبکه حمل‌ونقل شهرداری بوده با حمایت‌های مهندس گوران مدیریت این سازمان موفق به اخذ استاندارد ملی برای بتن 6044 و آسفالت 14850 و قیر 12505 شده است و اخذ ایزو 17025 ( استاندارد مدیریت کیفیت آزمایشگاهی) نیز از دیگر اهداف مهم این آزمایشگاه است.

 

وی اظهار کرد: این آزمایشگاه نظارت، کنترل و بازرسی از پروژه‌های عمرانی را قبل، حین و بعد از اجرا بر عهده دارد.


 

داداشی بابیان اینکه آزمایش‌ها و کنترل کیفی انجام‌شده از سوی این اداره نقش بسیار مهمی در اطمینان بخشی و ایمن‌سازی طرح‌ها دارد، افزود: انجام ندادن مطالعات و آزمایش‌های فنی مکانیک خاک در طرح‌های عمرانی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

وی حوزه عملیاتی این آزمایشگاه را تست بتن، قیر و آسفالت برشمرد و ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری بر کیفیت بتن در ساخت‌وساز ساختمان‌های دارای پروانه ساختمانی نظارت مستمر دارد.

 

داداشی پروژه‌های عمرانی را شامل آسفالت، زیرسازی، روسازی، کانال، جدول کانیوو، نوه، پیاده‌روسازی‌ها، دیوارکشی‌های سطح شهر و دیگر سازه‌های بتنی برشمرد که به صورت مستمر کنترل می‌شود.

 

مدیر آزمایشگاه خاک و مکانیک شهرداری ساری بابیان اینکه در حال حاضر بسیاری از آزمایش‌ها در این آزمایشگاه انجام می‌شود که آزمایش آسفالت گرم مهم‌ترین آن است، ادامه داد: میزان درصد قیر و مغزِه گیری آسفالت. درصد شکستگی. میزان استحکام آسفالت و آزمایش‌های مختلف در این مرحله مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا به ویژگی‌های کیفی و کمی آن دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: در حال حاضر تمامی آزمایش‌های فنی موردنیاز پروژه‌های در حال انجام فاز سوم ابن شهرآشوب، فاز دوم بوستان ملل، احداث کانال کمربندی جنوبی،پیاده‌رو سازی بلوار کشاورز، احداث بازار بزرگ رضوی و پروژه پل تا پل ازجمله پروژه‌های شاخصی است که با استفاده از توان سازمانی و کارشناسان مجرب این آزمایشگاه انجام می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار