همه اصلاح‌طلبان تا وزرای دولت روحانی که برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

اسامی شخصیت‌های مشهور اصلاح‌طلب، نمایندگان مجلس دهم تا وزرای دولت روحانی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند را در خبر زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش راه شلمچه، تعداد متقاضیان برای کاندیداتوری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به
۴۸۸۴۷ نفر رسید. 

به گفته پیرمؤذن نماینده اصلاح‌طلب دوره نهم مجلس شورای اسلامی؛ پزشکیان، مطهری، کواکبیان، حسین مرعشی، محسن ‌هاشمی، مجید انصاری، طیب‌نیا، محجوب، پروانه مافی، زهرا ساعی، محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی و سهیلا جلودارزاده برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی گفت: از طیف اعتدالی‌ها و نمایندگان ادوار نیز طبق صحبتی که با آقای واعظی مسئول دفتر آقای روحانی داشتم، ایشان از برنامه داشتن و دغدغه داشتن برای انتخابات سخن به میان آورد. از جمع نزدیکان آقای روحانی نیز آقایان ربیعی، واعظی، نوبخت، شریعتمداری و... ثبت‌نام کرده‌اند.

 پیرموذن خاطرنشان کرد: از نمایندگان ادوار نیز اسامی که تا این لحظه بنده شنیدم، ثبت‌نام کردند؛ آقایان جعفرزاده ایمن‌آبادی، تاج‌گردون، قادرمرزی، محسن بیگلری، سبحانی‌فر، جواد هروی، جهانگیرزاده، یونس اسدی، علوی (نماینده سابق سنندج)‌، عزیزی(شیروان)‌، یوسف‌زاده، شاعری، حجت‌الاسلام برومند، باستانی، بختیاری، شریعتی(آبادان) و... نیز تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: پزشکیان، مطهری، کواکبیان، حسین مرعشی، محسن ‌هاشمی، مجید انصاری، طیب‌نیا، محجوب، پروانه مافی، زهرا ساعی، محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی و سهیلا جلودارزاده برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی همچنین گفت: از طیف اعتدالی‌ها و نمایندگان ادوار نیز طبق صحبتی که با آقای واعظی مسئول دفتر آقای روحانی داشتم، ایشان از برنامه داشتن و دغدغه داشتن برای انتخابات سخن به میان آورد. از جمع نزدیکان آقای روحانی نیز آقایان ربیعی، واعظی، نوبخت، شریعتمداری و... ثبت‌نام کرده‌اند. 

 جدای از افرادی که پیرموذن از آنها نام برد، برخی اعضای دولت قبل و نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس نیز پیش‌ثبت‌نام کردند.

جمشید انصاری رئیس‌سازمان امور اداری و استخدامی دولت روحانی، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات‌، سیدمحسن علوی نماینده سابق لامرد، علی مطهری نایب‌رئیس‌مجلس دهم، علاءالدین بروجردی نماینده مجلس دهم‌، علی عباسپور طهرانی نماینده مجلس هشتم، حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس دهم، علی اسلامی‌پناه نماینده مجلس هشتم، غلامرضا تاج‌گردون نماینده سابق گچساران، محسن کوهکن نماینده سابق لنجان، عزت‌الله یوسفیان نماینده سابق آمل، محمدمهدی افتخاری عضو فراکسیون امید مجلس دهم، قدرتعلی حشمتیان رئیس‌سابق خانه احزاب ایران، منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس‌سابق مجلس، اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران و نماینده مجلس پنجم، سکینه الماسی عضو فراکسیون امید مجلس دهم، علی وقفچی عضو فراکسیون امید مجلس دهم، غلامرضا کاتب نماینده سابق گرمسار و فریده اولادقباد عضو فراکسیون امید مجلس دهم از جمله شخصیت‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به اصلاحات هستند که تصمیم گرفتند در انتخابات امسال شرکت کنند.
گفتنی است برخی از شخصیت‌های مذکور، پیش‌ثبت‌نام خود در انتخابات را تکذیب کرده‌اند. 

به گزارش کیهان، احزاب اصلاح‌طلب پس از چهار سال فراق صندلی‌های سبزرنگ بهارستان، دیگر تاب دوری از قدرت را ندارند. آنها به درستی دریافته‌اند با قهر از صندوق رای و خود را در جایگاه «شاکی» و «معترض» نسبت به همه امور قرار دادن، قرار نیست مردم به سراغ آنها بروند و از آنها برای حضور در عرصه مسئولیت دعوت به عمل آورند! بنابراین با برنامه‌ای جدی قصد رقابت در انتخابات پیش‌رو و جلب نظر مردم را دارند.


البته باید گفت بخشی از دلیل هجوم مدعیان اصلاحات در پیش‌ثبت‌نام انتخابات به این موضوع برمی‌گردد که آنها قصد دارند از سبد ردصلاحیت شورای نگهبان، ماهی بیشتری برای اعتراض و هجمه علیه این نهاد صید کنند. تاکتیکی که در انتخابات‌های پیشین نیز آن را اجرا نموده‌اند.


در این میان، امید می‌رود برنامه‌ای که اصلاح‌طلبان برای رقابت انتخاباتی در نظر خواهند گرفت، سالم و به دور از خدعه و رفتارهای ناشایست باشد، مواردی که متاسفانه در انتخابات‌های گذشته مصادیق فراوانی از آنها مشاهده شده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار