رئیس جمهور منتخب در حرم مطهر رضوی:

واکسیناسیون عمومی برنامه فوری دولت قوی است

رئیسی گفت در ادوار گذشته اگر کسی در دولت مسئول می‌شد کسانی که به نحوی به او رای ندادند در ادارات و سازمان ها برایشان مساله ایجاد  می‌کردند.

به گزارش راه شلمچه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(سه شنبه) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: موضوع بسیار مهم در باب شناخت وجود مقدس امام یک شناخت شناسنامه‌ای و دوم شناخت نسبت به مقام ولایت علی بن موسی الرضا(ع) هست.

 

وی افزود: کرامت اکتسابی نیازمند کار، تلاش، فکر و اندیشه دارد و مقام کرامت اکتسابی مال انسان‌هایی هست که دل و جان و اخلاق را به حجت خدا و آیات قرآن و انسان‌های برخودار از کرامت دوخته باشند.

 

رئیسی با بیان اینکه شهدای ما اول به کرامت رسیدند بعد به شهادت، گفت: چنین انسانی، انسان با کرامتی است و پیامبر و امامان آمده اند انسانی مثل ابوذر و سلمان و مقداد بسازند که جز خدا نبیند.

 

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه همه جهانیان مدعی خدمت هستند ولی یک خدمت مادی‌گرایانه هست که نگاه منفعت‌گرا از خدمت دارد،‌گفت: خدمت دوم خدمت نوع انسان‌دوستی هست که با نگاه اومانیستی انجام می شود و می گوید دلم سوخت و به فلانی کمک کردم و به او کار دادم؛ این نوع دوستی بد نیست ولی ما در محضر امام رئوف سخن از خدمت سوم داریم و آن خدمتی برای خداست و به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی هست.

 

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار به مردم،‌گفت: در دولت اسلامی باید کارگزاران خود را خدمتگزار مردم بدانند و امروز در مدیریت حرف از «مشتری مداری» می‌زنند.

 

رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در دولت همه کسانی که در جای جای دولت مشغول کارند، قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست ولی حفظ کرامت مردم شرط کار در این دولت است،‌ تصریح کرد: همه بدانند باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچکس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه ای وارد کند.

 

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت در این تحول باشد و مردم رای به تحول دادند تا کشور تحول به نفع سفره و کسب و کار مردم و ارزهای انقلاب اسلامی ایجاد شود، گفت: خواست مردم آن است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم کوچک‌ترین حقی از مردم ضایع شود و بنده به عنوان نماینده ملت اجازه نخواهم داد هیچکدام از حقوق ملت ضایع شود.

 

وی افزود: در حفظ کرامت و اقتصاد محور عدالت اقتصادی است. یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور و امکانات براساس عدالت و در مسائل داخلی توجه به عدالت و در حوزه آموزش عدالت آموزشی. در حوزه اجتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در حخوزه سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت مردم.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه در هیچ نشست و گفتگویی نباید کرامت و عزت ملت ایران مخدوش شود، تصریح کرد: در سیاست داخلی و خارجی و نوع تعامل با کشورها محورمان حفظ کرامت و عزت لت ایران خواهد بود. ما روابط ناسالم عدالتی و فساد و ظلم و هرگونه روابط غیر عادلانه را خلاف کرامت انسان می دانیم و فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد.

 

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه مردم اگر در صحنه باشند حتما با مدد الهی در این کشور عدالت اجرایی خواهد شد، گفت: امروز اگر می‌بینیم مردم نسبت به بلای کرونا در آسیب قرار گرفته‌اند در دولت برنامه‌مان این خواهد بود که در اسرع وقت واکسیوناسیون عمومی انجام شود و این یکی از برنامه های فوری ما خواهد بود که از روز اول دنبال می کنیم تا از جسم و جان مردم صیانت شود.

 

وی ادامه داد: موضوع کرونا مردم را نگران کرده است و هم در برخورد با این ویروس منحوس برخورد جدی و همه جانبه و آنچه در واکسن های تولید داخلی ضرورت داشت سریع و فوری و انقلاب مردم احساس آرامش کنند و اقتصاد و تولید رونق بگیرد و این از اولویت های دولت ما خواهد بود.

 

رئیسی با بیان اینکه در ادوار گذشته اگر کسی در دولت مسئول می‌شد کسانی که به نحوی به او رای نداده‌اند یا به او محبتی ندارند در ادارات و سازمان ها برایشان مسله ایجاد  می‌کردند، گفت: محور ما در انتخاب همکاران شایستگی است و حقیقتا می خواهیم محور توجه به شایستگی‌ها در همه شئون در ادارات و سازمان‌ها باشد. 

 

وی ضمن تشکر از مردم به دلیل شرکت در انتخابات در شرایط کرونایی، اظهار داشت: از کسانی که در ساعات اولیه به دلیل مشکلات اخلال در سیستم مشکل پیش آمد و در صف‌های طولانی معطل شدند، هم مسئولین و هم ما باید عذرخواهی کنیم و از عزیزانی که در خارج کشور در برابر حرکت ناشایست عده ای از خدا بی خبر مورد آزار قرار گرفتند ولی رای خود را در صندوق انداختند تشکر می کنم و باید از دولت های مدعی حقوق انسان پرسید که چرا برای کسانی که برای رای دادن آمدند امنیت ایجاد  نمی‌کنید و او مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و این حتما باید جبران شود.

 

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به عنوان خدمتگزار مردم خود را خدمتگذار همه مردم اعم از کسانی که به من رای دادند و کسانی که به عزیزان دیگر رای دادند و هم کسانی که موفق به رای دادن نشدند می دانم، گفت: حضور مردم که افرادی در تحلیل‌هایشان می خواهند آن را کم حساب کنند حضور بسیار باشکوه و پرمعنایی بود و باید شکرگذار خداوند باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار