واکنش دکتر جهانپور به درمان ویروس کرونا با ادرار شتر

انتشار ویدیویی در فضای مجازی از جانب یکی از مدعیان طب اسلامی مبنی بر درمان ویروس کرونا با ادرار شتر بازتاب‌های زیادی داشته است.

به گزارش راه شلمچه، دکتر کیانوش جهانپور در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه سخنگوی وزارت بهداش، درمان و آموزش پزشکی کشورمان درباره ویدیوی منتشر شده درباره خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا گفت: وزارت بهداشت ناظر بر حریم خصوصی افراد نیست و نه در این زمینه کارویژه‌ای داریم که هر فردی ممکن است برود ادرار شتر یا گاو را مصرف کند و نه اطلاعاتی در این خصوص داریم. البته یک نکته درباره فیلم اینکه شتری هم که در آن کلیپ وجود دارد، عربی نیست و نژادی از کشور‌های سردسیر است. احتمالا خواص آن با هم متفاوت است!

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: روزی در هند گفته می‌شود که از ادرار گاو استفاده شود و ممکن است روزی کسی در جایی از دنیا رفتار دیگری داشته باشد. این افراد ممکن است رژیم های غذایی خاصی اتخاذ کنند یا مشکلات شخصیتی و اجتماعی داشته باشند که حتی ممکن است نیازمند درمان باشد.

وی در ادامه گفت: علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود. ولی وقتی گزاره‌ها توسط برخی افراد به منابع مقدس منسوب می‌شود، دیگر قابل تست نیست و بر مبنای یکی از انواع مغالطه اتفاق می‌افتد که امور را به مسائل مقدس گره می‌زنند تا قابل رد نباشد. باز هم از این کارها رخ خواهد داد که شاید برای انبساط خاطر افراد باشد و بیش از آن ارزش ندارد.

اشاره می‌شود مهدی سبیلی مدیر انجمن علمی آموزشی «طب‌الصادق»، معرفی شده است، برای اثبات نظریه خود مقابل دوربین لیوانی از ادرار شتر می‌نوشد و ادعا می‌کند که این نوشیدنی از او برابر آلودگی هوای تهران نیز محافظت خواهد کرد.

 

انتشار این ویدیو در فضای مجازی از جانب یکی از مدعیان طب اسلامی بازتاب‌های زیادی داشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار